Det verkar så..

Idag har jag varit iväg lite med mitt personliga ombud, en helt underbar person kan tilläggas.

Vi pratade lite om aktivitetsstödet bland annat och vad det verkar som har jag räknat eller ja rättare sagt trott fel, rätt fel dessutom.
Verkar som om det kommer vara betydligt högre än vad jag ens vågat hoppats på. Nu ska man ju inte ropa hej förrns man är över bäcken. Men om nu detta stämmer så kommer det kunna göra själva klumpsumman nästan 2 gånger så stor som jag först trott.

Plus på detta så är det ganska troligt, dock inte säkert, att jag kan få det beviljat så jag fortsätter få bidrag i kanske upp till 1,5 år.

Vi ska ju även söka bostadsbidraget som finns att lägga till på detta, ska även gå att söka för aktiviteter som att gå på kurser eller gym eller liknande. Men jag är inte säker på om jag vill det om jag även skulle få boendebidraget, känns som man skulle få mer än tillräckligt då och jag vill inte riktigt ha för hög inkomst för jag vill inte vänja mig vid att ha det gott ställt.

Klart jag inte vill vara fattig men speciellt rik vill jag inte heller vara. Jag är livrädd för att vänja sig vid att ha pengar och sedan så  blir man av med någon inkomst så det blir svårt ekonomiskt igen. Fast det är klart, med en bra inkomst så kan man ju spara desto mer till sådana regninga dagar.

Men ett medel skulle sitta fint. Att vi tillsammans kanske får in 20 000 - 25 000 i månaden tycker jag känns ganska lagomt för då har man pengar till räkningar, amorteringar och så samt möjligheten att spara och att unna sig.
Fast vi lever ju inte så dåligt på de 13 000 vi har numera i månaden heller egentligen.

Egentligen är det himla tråkigt med inlägg om pengar, men jag tycker det är intressant och jag älskar ju att räkna och att beräkna.




Kommentarer
Postat av: Kaka

Attans, jag som skrev en lång kommentar, åsså försvann den för jag tryckte på fel knapp efteråt. Jaja, jag skrev ngt i stil med att det är skönt att det är fler än jag som inte har ngt emot att prata pengar. Många tycke rju det är "ofint", men jag frågar alltid vad saker kostar och vad folk tjänar osv, haha :P

2009-10-28 @ 17:57:59
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kaka:

Sånt är alltid lika roligt, man blir ju så glad på sig själv när man lyckas med sådant :D

Jo och visst kan man väl förstå att folk tycker det är rent av obehagligt att prata om ibland :) Men jag håller med dig, jag tycker det är himla intressant :D

2009-10-29 @ 14:19:29
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0