Halloween

Då var det dags igen för Halloween där vi minns våra nära och kära som gått bort och barn tigger godis.

Läste nyss på Sofie och Eddies blogg om Halloween firande den 31a på ArkenZoo där den bäst utklädda hunden kan vinna. Riktigt vad vet jag inte och bryr mig faktiskt inte så mycket utan tycker mest det låter som en himla rolig idee. Även om jag är emot att klä upp djur om dom inte är i behov av det ( som vinterkläder på en del hundar ).



Funderar på om vi skulle ta oss iväg dit och isådanfall vad i helafriden man skulle kunna spöka ut vovvarna till och om dom kan hålla sig i skinnet när det är en massa andra hundar där. Kanske om man har vattenpistol med sig som dom lugnar sig lite iaf.
Men dom behöver ju denna formen av social träning med och får man bara koll på Loke så brukar Ymer vara rätt lugn.

Vi får se om vi drar oss dit, vi ska ju ändå kika på burar till bilen så man kanske kan passa på då.

På kvällen är det iaf partay hos Ida och Erik så vi tänkte dra dit, dock vad vi ska klä ut oss till är fortfarande inte säkert. Det visar sig väl, skulle ju vilja vara lite mer utklädd än vad jag var sist. Det var rätt tråkigt och fantasilöst.

Tycker dock det är himla synd att missa traditionen när vi åker ut på kyrkogården och tänder ljus på gravarna med mor och mormor.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0