Hösten

Nu har det blivit höst igen och träden täcks av alla underbara färger. Jag gillar hösten, bortsett från så överdrivet mycket regnrusk är det nog nästan min favorit av årstiderna.

Luften är fräshare och man mår riktigt bra av att komma ut. Jag minns tillbaka till det att vi var mindre och var ute och gick. Vid ett torp uppe i Söråker regnade det "guldpengar" från en björk och täckte hela vägen. Det var så vackert.

Jag har haft en svacka, igen. Jag har inte haft några krafter riktigt för att göra något vettigt alls. När jag väl har försökt så har det bara inte funkat. Jag hatar verkligen att vara så trött, det är så mycket jag vill göra men det tar bara stopp.



Jag har bestämt mig att försöka satsa lite mer på djurfotografering och natur just nu för tillfället, iaf tills jag får tillbaka energi. För det är ju inge roligt att fota men sedan händer det inget med bilderna.
Jag hade hoppats att mina piller skulle hjälpa mig bland annat med min trötthet och brist på energi, det är ju inte bara pga att det är mörkare ute och just nu ( nu är det bara mer än vanligt ). Men det har dom inte gjort, snarare gör dom mig tröttare. Ska ta upp det med läkaren när jag träffar honom nästa gång och se om det finns något man kan göra, för det går inte att ha det såhär. Speciellt inte när pillrena ändå har en så pass liten effekt så är det inte riktigt värt det.

Det börjar hända saker även med min överklagan om Aktivitetsersättning nu dessutom. Vi fick nu senast ett utlåtande utav Försäkringskassan där dom medgav att jag faktiskt är berättigad till full ersättning. Var tvungen att läsa det ett par gånger för att vara säker på att jag läste rätt. Nu vet jag inte riktigt vad som händer, tror ändå att Kammarrätten ska fatta ett beslut. Vilken inte borde ta nå längre tid eftersom båda parterna numera står på samma sida. Ska bli intressant att se hur mycket det blir. Dock är det så pass i tiden att vi behöver ansöka på nytt för att kunna få fortsatt ersättning.
Jag har svurit tidigare på att får jag rätt nu så tänker jag inte söka något mer, men jag tror ändå att jag ska göra det, dock inte för pengarna utan för den hjälpen som man kan få.

På detta så kom äntligen det där Amerika arvet som vi väntat ett bra tag på. Det var ju mor som ärvde såklart men hon var snäll och delade med sig till syrran och mig, något som hon ska ha stort tack för.

Detta möjliggjorde bland annat att vi faktiskt kunde köpa den där trampcykeln jag pratat om samt ett överkast till sängen. Självklart är ju inte pengarna slut för det, men tar det lite lungt med dom och ska sätta undan en del hade jag tänkt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0