Wake up

Det är så jag borde skämmas, vilket jag oxå gör. Lite iaf. Har ju inte skrivit i bloggen på evigheter.

Jag skrev ju att jag skulle skriva om hur jag hade det uppe i Norrland och vad jag gjorde. Men eftersom det blir så pass mycket så lägger jag nog mest in bilder och skriver något lite till dem. Det får räcka.

Första sträckan var Karlstad - Ludvika, på den biten så åkte Per och hundarna med den 1a Juli.


Vi stannade hos Per´s mor där han stannade med vovvarna.


Gick omkring lite på tomten och fotade en del blommor.

     


Den 2a Juli for jag resten av biten själv, ca 40 mil, hem till Norrland.

   


Det bjöds på grillat, vilket var mycket gott.


På lördagen åkte vi till Fort Kodiak och kollade.

   


Måndagen den 5e for mor och jag och handlade till butiken och passade på att åka förbi Söråker och kolla in vårt gamla hem.


Sen for vi även förbi mormor som bjöd på mat och fika.

     


Tisdagen den 6e for jag ner till Pappa och hälsade på honom lite. Vi tog en tur med Dodge och jag fick till min stora lycka testa att köra den en bit.

   


Sen på kvällen blev det mat och kortspel, en riktigt trevlig dag.


Hade ett par lite slöare dagar oxå där jag gick runt och fotade, kossorna fick oxå stå modeller.


Jag hängde med mor upp till Kramfors och hämtade lite chokladpraliner från en leverantör.


Blev även en sväng förbi hos Benka och Lotta där dom höll på att bala för fullt.


Blev en god middag.


Söndagen den 11e åskade det nå jävulskt. Efter detta så dog internet så gott som helt.


Torsdagen den 15e kom även syster upp.


Blev att vi åkte ut till Åstön och grillade och njöt av vädret.

     


Tog en liten kringelkrok på vägen hem och jag passade på att fota, fick se en älg bland annat.

     


Lördagen den 17e passade syster och jag på att fota lite.


Efteråt åkte vi och hämtade mormor nere i Söråker och for till Murberget.


       


Ännu senare på kvällen åkte syster och jag ner till far, denna gången fick hon testa att köra.


Blev även lite minigolf, far och jag fick lika mycket poäng.


Söndagen den 18e åkte vi till Hemsö Fästning på Hemsön. Väldigt intressant och roligt att gå i basen som är 40 meter in i berget om jag inte minns helt galet.

      

   

       


På kvällen for jag ner till Söråker. Kafferep hos goa Annika tillsammans med en massa vänner. Det var förbannat roligt att få träffa alla igen.

       

     


Onsdagen den 21a bar det av neröver igen för min del. Det var en riktigt trevlig tur, lite lång kanske eftersom jag körde 60 mil i ett sträck men det funkade. Såg en älg, en massa rävar och så till min stora förvåning så sprang det även över en björn.




Kommentarer
Postat av: Cruisern

Vill bara säga att det är en Dodge, inte en Buick :)

2010-08-21 @ 21:18:52
Postat av: Evelina

Cruisern:

Oj fel av mig, minne som en tonfisk ibland :( Men nu är det rättat :D

2010-08-22 @ 12:51:35
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0