Spelande

Jag spelar en hel del spel, det blir lite extra mycket nu när jag har tråkigt på dagarna och inte så mycket annat för mig. Plus att det är ju ändå ett väldigt stort intresse som jag har och som delas med min man, vilket jag är glad över.

Jag har ganska bred smak när det kommer till val, ungefär som musiken. En bra låt är en bra låt och det gäller detsamma med spel. Sedan är det ju klart att det finns kategorier som man gillar mer än andra.

De sorters spel jag gillar mest är sådana som är baserade på inslag av exempelvis
- Wasteland
- Fantasy
- Strategi
- Bygg
- Rollspel
- Zombier

Det innebär ju inte att det är bra spel bara för att det finns med något av dessa, men det brukar ju helt klart hjälpa.

Något jag föredrar är möjligheten att få hitta på lite eget bus så att säga, just att man inte måste följa en specifik väg utan kan gå och göra sidouppdrag eller bara strosa omkring och utforska.



Ett spel som är helt underbart är ju Fallout 3, jag har inte spelat 1an men 2an tidigare och även det är ett superhärligt spel. Detta är ett Wasteland rollspel som handlar om livet efter katastrofen för att dra den korta förklaringen. Här har man möjligheten att lösa huvuduppdraget ganska snabbt om man nu vill det men det går oxå att hålla på i ett X antal timmar med allt möjligt annat. Det finns massor med uppdrag utöver huvuduppdraget och det går om man vill att bara ströva runt och upptäcka saker och ting. Hitta en massa fakta om tiden före katastrofen bland annat. Det är ju klart att det finns en del saker som man kan klaga på även i detta spelet men det är inget som jag anser förstör spelglädjen.



Ett annat spel som även det innehåller rätt stor frihet är Fable 2 som jag väldigt nyligen spelat. Det jag gillar med denna är att efter att man gjort huvuduppdraget innebär inte detta att spelet är slut utan man kan fortsätta på bäst man vill. Det är ett lite sött spel där man kan genom olika ageranden välja genom att vara ond eller god. Något som jag tyckte var himla roligt var att man kunde gifta sig och skaffa barn, även om man nu kan göra det med hur många som helst och min kvinnliga karaktär tillslut fött ca 20 ungar eller något liknande. Något som jag anser förstörde spelet för mig var att det känndes som det var på tok för lätt. I början går det lite segt att få ihop pengar till saker, men så snart man  börjar komma igång så rullar det på ganska snabbt. Men det är ändå ett charmigt spel med en ganska mysig story bakom sig.

Man kanske ska ta och köra om Fable 2 och testa spela ond nu när jag spelat klart Dragon Age. Eller om man ska försöka hitta något annat i spelhyllan. Få tummen ur och spela klart Neverwinter Nights som blivit lagd lite på is.

 


Kommentarer
Postat av: kaka

Erik satt och spelade Fallout, kul till och med att sitta bredvid och kika på. Han valde att göra en god gubbe som fick massa bra karma, men det är väl tänkt att han ska göra en ond också. Vad var du?

2010-01-20 @ 21:00:23
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kaka:

hehe ja men visst är det :D riktigt roligt att spela. Jag har så svårt att spela ond då jag får så dåligt samvete om jag gör något elakt. hehe så jag var och är för det mesta god :)

2010-01-21 @ 14:14:17
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0