Tänka sig

Som de flesta som läser min blogg har jag under lite mer än 3 år kämpat för att få rätt till det som jag enligt lag ska ha rätt till, dvs Aktivitetsersättning.

Mitt personliga ombud har nu även sett till så det anmälts som systemfel till JO, något som jag fick reda på idag att även tidningarna här i Värmland åtminstone sett.

I rubriken står det visserligen att det handlar om psykiskt handikapp men det är ett neuropsykologiskt funktionshinder, men annars så stämmer det in.

Det är gött att det faktiskt uppmärksammas lite om jag ska vara ärlig.

HÄR går det iaf att läsa artikeln på VF.se, dom sa att det fanns i NWT oxå men kunde inte hitta något så vet inte om det bara är VF då som skrivit om det eller ej.

Jag är ju självklart tacksam över att det äntligen är över och man kan lägga det bakom sig, men det är bra att det uppmärksammas så det kanske inte händer någon annan.



Kommentarer
Postat av: Jonkornelia

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2010-12-17 @ 07:51:53
URL: http://jonkornelia.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0