But you rip it from my hands

Det är varmt, väldigt varmt ute.

Lite gött med sommarvärme är det ju, men jag är inte helt förtjust i när det blir riktigt varmt. Har aldrig varit det riktigt, varför vet jag ej. Men ja gött är det iaf att man inte behöver gå med allt för mycket kläder på sig.

Känner jag längtar allt mer, visserligen är det en hel del olika saker det handlar om. Något jag längtar extremt mycket till är att få åka hem till Norrland över sommaren. Det är nu bestämt att jag ska ta bilen och att Per åker med upp till Ludvika där jag släpper av honom hos hans mor och eventuellt stannar där över natten så jag slipper köra skogsvägarna på kvällen. Sedan beger jag mig vidare uppöver landet, ensam. Hundarna stannar med Per i Ludvika, främst eftersom det är i princip omöjligt att inte få ett nervsammanbrott om man har Ymer med sig.


På väg hem till Norrland.

Hur länge jag blir där uppe är fortfarande oklart dock men någon vecka blir det ju iaf är det tänkt. Kommer kännas bra att ha med sig bilen, som visserligen är mors, med sig upp så slipper man bli fast där ute på gården när alla andra är och jobbar och det inte finns något fordon ( mer än traktorerna ) att tillgå. Det är klart jag trivs bra där och älskar ju att vara så nära naturen, men jag vill inte bara vara fast där utan något att göra. Det brukar ju bara resultera i att jag sover i brist på annat och förstör det lilla till dygnsrytm jag har.


En del av Götes traktorer på gården.

Har ju några måsten och det är ju Åstön, Murberget, Bite Line, Fota och sist men inte minst så träffa och umgås med familj och vänner. Ut i skogen lär det ju bli ett par vändor.

Men bortsett från att jag längtar upp dit så längtar jag även tills det att jag kan åka ner till Skåne igen och hälsa på liten syster.


I bagarstugan.

Börjar tycker det är lite gött att åka tåg igen, när jag träffade Per så åktes det ju en hel del tåg. Minns jag inte helt fel så blev det ungefär en gång i månaden att jag åkte ner, ibland desto mer. Detta var ändå en resa som tog ungefär 10 timmar, men man vande sig och trivdes rent av med att sätta sig på tåget och bara slappna av. Men visst, när jag var tillsammans med Daniel så var det ju ännu längre. Det var en resa som tog strax över 12 timmar, men kommer däremot inte ihåg hur ofta vi sågs. Men det kostade ju lite mindre då än vad det gör nu när man räknas som vuxen.




Kommentarer
Postat av: KizzeMizz

Du kan ju alltid åka ner till malmö till malmöfestivalen :) typ som gatufesten fast gratis å en hel vecka :) är 20-27 augusti iår :) ska själv ner till malmö i 3 veckor i augusti :)

2010-06-13 @ 17:55:19
URL: http://kizzemizz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0