Her heart filled with joy

Jag har de senaste dagarna suttit och tänkt endel, oj vilken chock.

En sak jag funderat över är det med ålderskillnader, främst då det kommer till förhållanden. Jag måste säga att jag inte ser något fel i det så länge båda mår bra av förhållandet och man är bra för varandra, precis som vilket förhållande som helst. Det är ju ingen skillnad på känslorna bara för att det skiljer några år extra mellan en.

Det som jag kan tänka mig lite som ett problem är ju då frågan rörandes att bilda familj eller ej. Men så länge man känner att man ligger på ungefär samma vågplan och vill samma sak så ska ju inte det sätta några käppar i hjulen precis. Däremot om man vill olika saker så kan det ju bli svårare.

Men vad som funkar är ju upp till vardera att bestämma, inte utomstående egentligen. Även om jag märker att folk lyssnar lite mycket på folk i sin omgivning ibland. Hur kan en annan person kunna säga vad som är rätt för en själv? Det är ju långt ifrån alltid som all fakta finns, många gånger är det ju mycket som bara man själv känner till.

Jag förstår faktiskt inte varför folk bryr sig så mycket i vilken ålder man har och vilken skillnad det är. Kärleken är ju som man brukar säga  blind och tycker man vekrligen om varandra och bara vill varandras bästa, hur kan det då vara fel?

Syster och hennes kille är ju ett jätte bra exempel på detta anser jag, det skiljer 15 år mellan dem. Visst jag kan ju bara tala utifrån det jag sett men jag tycker dom är jätte bra för varandra. Dom passar mycket bra ihop på så många sätt och att det är en åldersskillnad spelar ingen som helst roll. Bara dom är lyckliga tillsammans..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0