Ännu en resa..

Det blev åter en resa upp till Sundsvall och mina hemmatrakter, tanken var att resan skulle vara i ca 1 vecka men det råkade bli yttligare en vecka.

Blir att berätta det mesta i bilder denna gången oxå.


Började resan med att jag stannade till hos Conny i Stockholm. Var en minst sagt mycket trevlig dag och kväll, trivs ju enormt i hans sällskap, ja både hans och hans söta katt som är minst sagt kelig. Så det gör jag gärna om igen. ( Bilden är från förra gången )


När jag kom upp var det lite snö och slask kvar, men helt klart mysigt iaf. Här är bagarstrugan.


De första dagarna jag är där blir jag väckt av mor som berättar att en av korna håller på att föda och om jag vill vara med.


Dessvärre går kalvningen inge vidare och den lille som kommer till världen är död. Tur i oturen finns då lille Carl-Jan vars mor stött bort honom som det görs ett försök att låta den nykalvade modern adoptera honom.


Dock mår hon inge bra efter födseln och blir så pass dålig att hon behövde nödslaktas så på dagarna blev det att jag gick in och matade detta lilla charmtrollet. Så mysig och go.


Var även ut en del i skogen och fotade. Blev en hel del bra bilder som jag främst tänkt skulle få plats i mitt sovrum.




Min underbara och väldigt vackra kusin Ann kom även hon upp till Norrland en sväng på besök så vi passade på att umgås. Hade så sjukt roligt.


Var även och hälsade på min söta faster Carin, där var även Anns föräldrar på besök. Det blev fika, grillande och en massa skoj. Var väldigt roligt, träffar dem på tok för sällan.


Blev en riktig mysig och god påskmiddag. Motta kom upp och även Benka och Lotta kom över och åt med oss.


Var ju även med på själva slakten utav kon, kände jag ville se om jag klarar av det om jag ens bör drömma om en egen liten gård.  Klarade det betydligt bättre än vad jag trodde jag skulle.


Det blev en väldigt mysig Valborg. Spännande mat med en lite blandat smått och gott och vinprovning, dock hoppade jag över vinet.




Blev även en ny presentationsbild när jag va där uppe och satt ute på bron och käkade frukost i det underbara vädret.


På vägen hem igen stannade jag åter till ett par timmar i Stockholm och hängde med snyggot Bobbi. Det var länge sedan man träffade henne så var förbannat roligt.


Men var oerhört skönt att faktiskt komma hem igen.





Kommentarer
Postat av: Tony (Fotograf Heavens.se)

Sv: Hehe ja han tycker det är skönt att få vara ute nu när det är så fint väder :-), vilka fina bilder du tagit, fastnade mest för naturbilderna, sen den med kalven och nappflaskan, den var söt :P

2011-05-08 @ 10:03:29
URL: http://lifeofheaven.blogg.se/
Postat av: Sara

Du verkar ha haft en trevlig resa :) Men det är skönt att du är hemma igen :) Kram

2011-05-08 @ 16:23:44
URL: http://mammaskyman.blogg.se/
Postat av: Bobbi

Snyggo kan du vara själv! ;)



Du de där naturbilder na vill jag ha i mitt sovrum eller vardagsrum med!! Otroligt vackra!!!

Kram!!

2011-05-14 @ 20:09:15
URL: http://nocturnalstillness.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Tony:

Ja det kan jag nästan förstå. :D

Tack så hemskt mycket. Ja den är allt lite söt. :)

2011-05-24 @ 12:26:19
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sara:

Det var en grymt trevlig resa, även om allt inte riktigt blev som jag ville. :) Tack. Kram

2011-05-24 @ 12:26:55
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Bobbi:

hehe go du är ;D



åhå är du snäll så vet man aldrig ;) tack så hemskt mycket. :D

Kramar

2011-05-24 @ 12:27:53
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0