Glädjen den sprider sig

Ja som om det inte vore nog med att jag redan fått från förarens försäkring för olyckan och att Per verkligen har fått jobb så kommer det idag mer roliga nyheter.

Tidigare idag ringde mamma och hade strålande nyheter, jag har ju själv en försäkring som vad jag har fattat det som funnits sedan jag var betydligt yngre. Just en olycksfalls försäkring. Vi har även ansökt om ersättning från dem angående olyckan jag var med i för 3 år sedan.

Egentligen har det väl aldrig riktigt gått in hur pass allvarlig olyckan egentligen var, visst jag klarade mig rätt väl ifrån tänkbara skador men den skada jag fick i foten är permanent och något jag aldrig blir av med. Det är klart det finns bra dagar och dåliga dagar rörandes foten, men det gör nästan alltid ont. Försöker dock inte visa det.

Men iaf så ringde mor och berättade att även de på Folksam kommit fram till en summa som ska ersätta mina besvär. Jag kan ju i ärlighetens namn inte påstå att jag tänkt speciellt ofta på det och det har när man väl tänkt på det inte varit något man trott speciellt mycket på. Men vilken chock jag fick när mor berättade att även denna gången var det låååångt över förväntan. Jag hade som max trott det skulle röra sig om någon tusenlapp "bara" i och med att jag fått pengar från Volvia redan, men det översteg det ordentligt. Jag är kan ju lungt säga att jag är glad.

Detta innebär att jag kan betala igen lån, fixa till i lägenheten samt sätta undan en större summa att spara som backup. Underbart, men är lite nervös att något ska gå på tok då det går så himla bra just nu. Men man ska försöka tänka positivt och med tanke på allt vi gått igenom så är ju egentligen detta för tiden som varit, lite som de flesta säger.. vi förtjänar detta trotts allt.

Men det känns sjukt att ha tillgång till sånna summor.



Kommentarer
Postat av: Kaka

Men åh nu kan jag inte hålla mig längre, hur mkt rör det sig om egentligen? Jaa jag är oartigt nyfiken! :D

2008-12-05 @ 18:42:38
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kaka:

hehe det är lungt, jag gör så jag smsar det då jag inte riktigt vill skriva ut det på nätet :D

2008-12-05 @ 18:48:37
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0