Rockband

Igår var en riktigt trevlig dag där det hände rätt mycket och man kännde sig både duktig och produktiv.

Dagen började väl egentligen med att Per vakna för att gå iväg till jobbet, tror inte jag var överdrivet medveten vid denna tiden utan somnade snabbt om igen när han väl gått och sov riktigt gott. Ett par timmar senare så ringer telefonen och man svarar lite yrvaken och är inte riktigt säker på vad det är som händer utan allt sker på rena reflexer och vad man lärt sig.


Peter o Per, bilden är dock från senaste festen..

Det var Peter som undra vad jag gjorde och om jag hade lust att följa med honom in till stora staden Karlstad, det hade jag. Så det var upp, på med kläderna, ta några klunkar pepsi och så ut till bussen. Där ute möttes vi upp och brummade med bussen in till city.

Väl där inne så märkte Peter att han var hungrig så vi gick och käkade på Kebab House, jag hade aldrig varit där tidigare och måste säga att jag blev helt klart positivt överaskad för det var riktigt fint där inne och skön stämning dessutom. Plus att till min stora lycka så var jätte många sånna soffor i trä som jag inte riktigt kommer på om det heter något annat eller inte, men jag älskar iaf att sitta på sådana. Jag åt Hambruger tallrik och upptäckte rätt snabbt hur mättande det var.

Efter det gick vi runt lite på Mitt i City gallerian och kollade lite på spel på Game och pyssel på Panduro bland annat. Var riktigt trevligt och roligt att vara ute med Peter. Sedan åkte vi hemöver.



När vi kom hem så bar det rätt strax efter det iväg till IKEA med Per och hans pappa som skjuts, vi hade "lite" kvar att inhandla. Men nu är det mesta köpt och löst.

När vi kom hem från IKEA så ringde vi Peter och bestämde att vi skulle ta och komma över, även Anna och Peter F skulle komma över hos honom. När vi kom bort så var dom redan där och vi satte oss och spelade Mario Kart 64, vilket alltid är roligt.
Sedan blev dock Anna tvungen att gå hem då hon behövde sova, blev lite snack och det blev senare än tänkt. När hon gått så satt vi kvar och snackade lite, Per o Peter F kittlades lite och lyckades även ha ner en tavla. Karlar.. Som tur va skadade sig ingen och tavlan klarade sig även den. Efter det så började vi spela lite Rockband, även om vi egentligen behövde röra oss hemöver om en liten stund då Per skulle sova då han skulle upp tidigt till jobbet idag. Men Rockband är himla roligt och med det sällskapet så är det ju lite svårt att sluta och bara gå hem. Så det blev att vi blev kvar där lite länge och spelade, jag fick testa på att sjunga vilket jag rätt snabbt insåg var hur roligt som helst och jag kunde rätt snabbt gå vidare till en svårare nivå. Men vi turades alla om lite på instrumenten, gick väl helt klart sämst för mig på trummor, Per däremot är ju däremot riktigt duktig på trummorna.



Visade sig även att syrrans repeat av vissa låtar av Red Hot Chilipeppers kom till nytta, det har ju gjort att vissa låtar sitter i ryggraden.

Klockan hann bli 01.30 innan vi insåg att det var väldigt sent, men så går det när man har så sjukt roligt.

Spelet i sig är väl egentligen inte så jätte roligt, klart det är kul att sjunga och spela men det är ju sällskapet som gör det hela. Sitta själv med det där är ju inte på långa vägar samma sak. Så man ska väl tacka sällskapet för en himla rolig dag och kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0