Vad händer?

Nu på sista tiden har jag varit förbannat dålig på att uppdatera min blogg, men jag har inte riktigt haft vare sig tid eller ork att göra det så därför har det helt enkelt inte blivit något.

Det har inte riktigt att göra med att jag inte har något att skriva om för det har jag och om inte annat så är det inte så svårt att komma på något, ja förutom vissa dagar då det bara står still.



Jag kan ju börja med att medela att vi snart är klara med ompysslandet här hemma och det ser ut som det kommer bli riktigt riktigt bra. Vi var och handlade det så gott som sista igår på IKEA, det är bara ett par lampor och lite små tjaffs som är kvar att inhandlas nu men det löser sig till stor del med presentkortet på IKEA som vi fick igår när vi handlade där. Dom har ett erbjudande att på vardagar så får du en hundring extra att handla för för varje tusenlapp som man spenderar och vi tyckte ju eftersom vi ändå skulle handla att detta var hur bra som helst.

Julkorten är ÄNTLIGEN iväg, vi har ju varit på väg att skicka iväg julkort i flera år nu men det har som stannat upp precis innan vi lyckats få iväg korten men nu iår så svor vi åt oss själva, eller egentligen var det jag som gjorde det mesta svärandet då det mest är jag som är sur på oss ( mig själv ) att det inte blivit av. Så nu såg vi till att få iväg dem, vilket känns riktigt skönt för man har ju verkligen haft så dåligt samvete för alla år som vänner och familj skickat och man varit så dum att aldrig skicka något tillbaka, eller ja egentligen så har det varit på g men denna satans glömska har ställt till det.



Vi har umgåtts en hel del med Anna och Peter och även Peter B, det har himla mysigt och roligt har det och Anna o Peter F har hjälpt oss lite här hemma med att sätta ihop möbler och städa lite, vilket verkligen uppskattas. Är så roligt att se att speciellt Anna tycker det är så roligt att hjälpa till, men blir som väldigt glad. Jag har bara väldigt svårt att ta emot hjälp för jag tycker ju inte riktigt att ens gäster ska arbeta när dom är på besök utan det är ju gästen som ska bli uppassad och omhändertagen. Men det värmer så att hon så gärna hjälper till med ett sådant leende på läpparna, man kan ju inte annat bli helt rörd.

Min studio kommer antagligen imorgon eller möjligen på Torsdag, jag kan ju lungt säga att jag ser framemot att få hem den. Det öppnas ju en hel del nya möjligheter och jag kan ju erbjuda en helt annan sorts fotograferande än vad jag kunnat göra tidigare samt att jag dessutom nu äntligen får en bra chans att träna på ljussättning, det är ju i princip ett kunnande i sig så att säga. Har haft tur med mina ljussättningar jag gjort än så länge när jag lånat studion av fotoklubben, men det är ju lite bättre att kunna förlita sig på kunskap än på ren tur. Visst nu kommer jag ju ihåg det mesta från gymnasiet gällandes studiofotning, men inte allt.


Yes thats me, and yes.. im hot!

Har ett par uppkommande ideer tillsammans med ett par modeller som blir mer aktuella nu, får jag bara tag i ett batteri ( som egentligen heter någe annat men jag kommer aldrig ihåg vad ) så jag kan ta ut allting så blir jag riktigt glad, men är på tok för snål för att köpa något sådant själv då det kostar så vidrigt mycket. På det ställen som jag kollat så har en sån kostat mer än var resten av min studio gör, runt det dubbla. Men men det blir nog när företaget kommer igång.

Snart är det jul dessutom.



Kommentarer
Postat av: Sara

Ibland har man bara ingen lust/ork att skriva i bloggen, så känner jag iaf.



Kul att ni snart klara med fixandet i lägenheten, med hemmastudio och allt :-)



Kram!

2008-12-10 @ 11:12:30
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0