What about me?

Vissa människor får en ibland att tro och känna att man inte riktigt duger eller aldrig skulle kunna lyckas medan andra får en att känna som man skulle klara precis vad som helst.

Det är klart det är skillnad mellan vän till vän då alla är olika individer, men ibland undrar man över varför man ens är vän med en del utav dem.

Satt och pratade lite med Annika nyss, eller ja någon timme sedan. Vi satt och pratade om lite allt möjligt och en del rätt känsliga saker jag givetvis inte ens tänker nämna här men vi pratade även lite om det attt jag tvivlar på mig själv så ofta och får känslan av varför skulle jag kunna lyckas för?



Det känns så skönt att få höra att det finns dem som tror så pass mycket på mig. Det värmer inom en och det är behövligt för att man ska orka ta steget ut i ovisheten som kommer med att starta eget.

Det är sånt som istället för en att känna varför skulle inte jag kunna lyckas?

Är det inte min tur nu? Det borde vara det.. man tycker ju det efter all skiten som varit.
För det känns jävligt lugnande att höra att man förtjänar allt detta som går bra för oss nu, speciellt med tanke på allting innan här. Jag har ju varit rätt nervös över att det är något som ska gå fel men flera vänner som lugnat mig genom att säga och förklara att det som går bra nu är faktiskt för det som varit och inte det som komma ska.

Jag menar jag är ju inte ute efter att bli rik utan jag vill gärna inte ha för mycket pengar, men jag vill ha ett fint hem där vi trivs och så vi kan överleva, men helst av allt så vill jag ju ha ett eget försörjande hem. Jag är så rädd att saker ska tappa värdet om man har pengar.. Jag vill ha en ekonomi som vi kan överleva på utan att måsta oroa oss och så det blir lite över till att spara för pensionen och så man kan unna sig lite, som tex ett spel eller gå ut och äta en gång i månaden eller liknande.



Det jag menar är att jag inte är ute efter att tjäna multum med pengar på mitt företag utan få syssla med som jag brinner för och att få betalt.

Men det är lite roligt att prata med folk ibland, det verkar ju som fler än vad jag trott som vet vem jag är och att jag faktiskt börjar få ett namn. Men blev glad att höra att en del hört talats om en och liknande och givetvis att dom tycker man är duktig fotograf.

Är glad att jag har de vänner jag har ändå som stöttar mig, även om alla nu inte gör det. Så nu frågar jag er mina kära läsare vad ni tror? Har jag en chans eller?



Kommentarer
Postat av: Kaka

Såklart, om du bara vågar satsa! Kanske kommer vara så att det går lite hackigt i början när man startar eget företag, kanske kommer du gå back i början, få ta "uppdrag" som inte känns helt roliga, men efter ett tag har du ju isåfall etablerat dig och fler och fler kommer höra talas om dig. Vad var det företaget skulle heta?

2008-12-16 @ 16:13:54
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Carolina

Klart att du har en chans! Och jag ser fram emot kommande sessioner med dej för att du är GRYM!! ;) Taaack, din lille voffsing är oxå rar hehe Hör av mig imorgon, kramis!

2008-12-16 @ 18:22:34
URL: http://liinasliv.blogg.se/
Postat av: Palle

Klart man kan klara det om man verkligen satsar, du är ju duktig. Men glöm inte att fotografbranchen är riktigt illa just nu, de flesta får ha jobb vid sidan om. Ingen kritik såklart, men det är bra att ha i åtanke!

2008-12-18 @ 17:42:01
URL: http://wiretrap.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kaka:

Jo det är så sant det så. Tack. :)

Har inte riktigt bestämt mig ännu, har jätte svårt att nöja mig med ett namn. Funderar på UniPho just nu. :)

2008-12-18 @ 20:00:54
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Carolina:

Aww tack :D fan va go du är <3 Ser verkligen framemot det jag med. Hade skit roligt verkligen och blev himla nöjd med resultatet så längtar tills vi fotar igen. Jag hoppas din rygg känns bättre nu. Kram

2008-12-18 @ 20:02:23
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Palle:

Tack så mycket. Jo men absolut, lite därför som jag ska börja i liten skala och vi inte kommer förvänta sig någon lön för min del såhär i början. Därför som vi väntat tills dess att Per får jobb, vi tänkte det blir ju som plus minus noll egentligen och blir det lön för min del oxå så är det bara ett välkommet plus :) så det bör inte vara någon fara men tack så mycket för tipsen dom uppskattas :D

2008-12-18 @ 20:14:41
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0