5 år

Imorgon, den 12:e Juli, har jag och min underbara man varit gifta i hela 5 år.

Det har såklart funnits lite turbulens mellan gångerna men för det mesta så har det varit sagolikt bra och vi har haft mycket roligt tillsammans.

Så imorgon för att fira denna dagen så ska vi gå ut och äta, vi har nu bokat bord på Gästgiveri Spjutegården där skulle laga till lite speciellt för vår dag. Så till förrätt får vi Rensteksrosor med pepparotsgrädde och som varmrätt ska vi få helstekthjortfilé med en pepprig eller gräddig sås och potatisbakelse till. Och Göte så söt som han är ska bju oss på detta som tak för jobbet Per gjort här på gården, speciellt de senaste dagarna med höskörden han hjälpt till med.

Blir visserligen ganska tidigt men vi ska väl kanske hitta på något på kvällen oxå men vad har vi inte riktigt kommit fram till, kanske blir till att hyra någon film och bara mysa eller om vi åker och badar eller så, men något ska vi väl hitta på iaf.


Min kärlek ( såhär ser man ut efter skyfflat hö ).

Igår så var det vår 6 års dag, dvs det var 6 år sedan som vi träffades och blev tillsammans. Den firades inte något direkt mer än att vi sa grattis till varandra för det känns som bröllopsdagen imorgon är lite större samt att de bästa presenter och gåvor vi kan ge till varandra är ju just varandra. Visst har det varit paus en gång och små gräl ibland men vi har alltid på sätt och vis ändå varit tillsammans och vi har hela tiden varit gifta och vi har alltid älskat varandra.

Jag är så glad som har Per som står ut med mig och mina egenheter och som faktiskt älskar mig även för mina jobbiga drag och inte trotts dem.
Han finns alltid där och lyssnar och ställer upp. Han gör verkligen allt han kan och lite mer, visst händer det att jag blir arg på honom och han på mig, men det hör ju till och i slutändan så är det ju sådant som gör saker och ting bättre.

Älskar dig min underbara man.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0