Once she dreamed

Det har varit en rätt lugn dag måste jag säga.

Vi har fixat med årets julkort och fått iväg de flesta utav dem nu vilket känns himla skönt att ha fått gjort. Det blev bara ungefär 25 stycken i år dock. Vi hade inte riktigt råd med mer, så vi hoppas ingen känner sig glömd.

Meningen var ju att jag skulle åka på julmarknad idag med Anna, men det regnade så förbaskat mycket att  vi bestämde oss för att åka imorgon, Söndag, istället. Hoppas på bättre väder då istället.

Sedan här idag så har Per och jag gjort piroger, som blev riktigt goda kan jag tillägga.

   
  



Blev en hel del så vi har fått frysa in så det finns till senare tillfällen om man skulle bli hungrig. Måste säga att dom var himla mättande för att vara av den storleken. Vi serverade detta tillsammans med en simpel sallad av isbergssallad och pärltomater men en vinägrett.



Det problemet som vi stötte på var att vi inte hittade brödkaveln så vi fick använda en vattenfylld sirapsflaska som kavel, men det funkade ju bra det med. Man tager vad man haver så att säga.

Nu ska vi ta och spela lite tänkte vi och slappa ett tag och låta maten sjunka lite så att säga, jäklar vad mätt man blev.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0