Besiktningen
Då har jag varit iväg på den där super roliga besiktningen då.
Beslutet blev att inte riktigt släppa igenom den trotts att den är i sådant fint skick som den ändå är. Ena felet kan jag väl lite smått hålla med om då det bidrar till att den är lite smått otäck att köra ibland och det är att ratten vinglar så. Men det enda jag blir lite fundersam över är det att detta ska vara utbytt redan.
Skulle vara så mycket skönare om man kunde iaf lite saker själv så man inte stod där som ett fån när dom snackade om sakerna. Okej mycket är rätt lätt att lista ut vad det innebär och vilka fel som blir av vilka saker, men en del grejer är ju näst intill omöjliga att fatta om man inte kan.
Plus att det skulle ju kunna bli lite billigare om man kunde åtgärda en del grejer själv.
Ja man kanske tar tag i det nångång..
Men det var iaf väldigt få fel på bilen, bara 3. Inte ens några anmärkningar eller så annat än dessa, men dock som ni förstått så var dessa så pass allvarliga att det inte gick att släppa igenom bilen utan den måste ombesiktas inom en månad och då måste ju givetvis felen vara åtgärdade, annars blir det körförbud.
Men jag undrar om man ska ifrågasätta besiktningen eller mekanikerna då den trotts allt varit hos 3 eller 4 olika mekaniker inom loppet av några månader.
Att den varit hos så många låter kanske suspekt men det har berott på olika fel som de andra inte kunnat lösa och liknande samt att det varit för att se till så att den går igenom besiktningen, hmmm?
Ska nämnas att detta varit profitionella mekaniker dessutom.
Dom har påpekat det med bromsarna men det skulle inte varit så stort fel att det behövde åtgärdas, men tydligen hade dom fel. Men just det felet med styrleden är nytt så det borde inte vara något fel om inte mekanikern gjort någe tokigt.
Lite bittert är det ju när det har lagts ner så mycket jobb och pengar på den.
Beslutet blev att inte riktigt släppa igenom den trotts att den är i sådant fint skick som den ändå är. Ena felet kan jag väl lite smått hålla med om då det bidrar till att den är lite smått otäck att köra ibland och det är att ratten vinglar så. Men det enda jag blir lite fundersam över är det att detta ska vara utbytt redan.
Skulle vara så mycket skönare om man kunde iaf lite saker själv så man inte stod där som ett fån när dom snackade om sakerna. Okej mycket är rätt lätt att lista ut vad det innebär och vilka fel som blir av vilka saker, men en del grejer är ju näst intill omöjliga att fatta om man inte kan.
Plus att det skulle ju kunna bli lite billigare om man kunde åtgärda en del grejer själv.
Ja man kanske tar tag i det nångång..
Men det var iaf väldigt få fel på bilen, bara 3. Inte ens några anmärkningar eller så annat än dessa, men dock som ni förstått så var dessa så pass allvarliga att det inte gick att släppa igenom bilen utan den måste ombesiktas inom en månad och då måste ju givetvis felen vara åtgärdade, annars blir det körförbud.
Men jag undrar om man ska ifrågasätta besiktningen eller mekanikerna då den trotts allt varit hos 3 eller 4 olika mekaniker inom loppet av några månader.
Att den varit hos så många låter kanske suspekt men det har berott på olika fel som de andra inte kunnat lösa och liknande samt att det varit för att se till så att den går igenom besiktningen, hmmm?
Ska nämnas att detta varit profitionella mekaniker dessutom.
Dom har påpekat det med bromsarna men det skulle inte varit så stort fel att det behövde åtgärdas, men tydligen hade dom fel. Men just det felet med styrleden är nytt så det borde inte vara något fel om inte mekanikern gjort någe tokigt.
Lite bittert är det ju när det har lagts ner så mycket jobb och pengar på den.
Kommentarer
Postat av: Räv
Ni har inte så kanontur med bilar :<
Postat av: Evelina
Räv:
haha ja nej det skulle man inte kunna påstå nej ;D
Postat av: Sara
Usch vad tråkigt, bilar ska alltid krångla :-(
Postat av: Evelina
Sara:
Jo dom är ju himla bra på det tyvärr :/ Men det löser sig väl antar jag :)
Trackback