Blommor och Blader

Jag har rätt nyligen vattnat klart blommorna och jag tänkte jag ska visa upp lite vad det är jag har här hemma.

Först här så är det vardagsrumsfönstret. Längst till vänster så är det min Fikus, som heter Gunnar, sedan är det väl till stor del flest orkideer ( 5 stycken för att vara mer exakt ).



Dom vid TVn är lite klena men ska väl förhoppningsvis ta sig lite här framöver, men vi får väl se hur det går med dem.



Här är blicken in i vardagsrummet ( sett från balkongdörren ). Där är det oxå lite gott och blandat, dom stora har klarat sig riktigt bra och växer på ordentligt. Dock är det ju ltie stöligt i hyllorna ännu, men det har ju sin goda anledning.



I det rum som vi nu använder som studio ( som vi innan hade som sovrum ) finner vi dessa skönheter. Min hibiskus växer och har blivit riktigt stor, jag hoppas på att det ska bli fler blommor i år på den.



Här inne i köket så växer det oxå, som kanske synes, riktigt bra. Några här ska dock slängas då dom inte mådde så himla bra av jag delade på dem.



Här i datarummet på vänstra sidan är det lite blandat. Några hibiskus sticklingar som jag ska till att plantera, även 2 Plumeria ( jasmine ) och lite annat skojjit. Att pelargonen till höger ser så dassig ut är att den inte riktigt hämtat sig från vintervilan ännu.



Och på den högra sidan är det inte riktigt lika många blommor. Hoyan ( poslinsblomma ) växer dock riktigt bra här och har blivit riktigt hög. Här har vi ju även vår så oerhört vackra utsikt.



Ja det är ju lite såhär som min blommor ser ut iaf, ska snart till att börja plantera lite nytt som ska ut på balkongen i sommar. Ska bli himla trevligt.



Kommentarer
Postat av: systerslarvig

Gröna fingrar - inte illa! Här slängs det blommor på löpande band... ;)

2009-02-05 @ 22:06:26
Postat av: Anonym

Herregud vad blommor! Välskötta också, kan tyvärr inte säga samma sak om mina :-P ha ha! Kram

2009-02-06 @ 17:07:50
Postat av: Sara

Jag kommentarade senast, namnet försvann dock :-(

2009-02-06 @ 17:08:46
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/
Postat av: Evelina

Emeli:

hehe jo lite iaf ;)

ojdå men glömmer du att vattna eller vattnar du för ofta? :)

2009-02-09 @ 07:58:03
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sara:

hehe jo det är ett par stycken och ja det där är ändå inte riktigt alla. :D

hähä Kramar :D

2009-02-09 @ 07:58:53
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0