Snön faller och vi...

Båda igår och inatt har det snöat, rätt mycket dessutom. Nu är det vitt ute igen, det är ju inte som uppe i Norrland precis men det är ju ett litet snölager iaf.

Jag som hade hoppats på att kanske kunna så lite tidigare i år. Men det kanske går ändå, testa ska jag allt göra.

Kunde inte somna riktigt inatt heller så det resulterade i att jag tillslut tog en av böckerna jag lagt brevid sängen, för just tillfällen som denna. Det blev Den Ödesdigra Knappen av Jan Håkansson, som jag börjat att läsa en gång tidigare när jag precis fått lånat den av mor som så snällt rekomenderat den till mig. Dock lades det läsandet på is och den förföll in i glömskan.



Men nu tyckte jag det var dags att ta tag i den igen och den är ju ruskigt rolig. Det är små historier i den så det passar mig väldigt bra då jag ändå har problem med att läsa. Jag hann läsa ett par historier iaf och jag låg där brevid min sovande make och skrattade lite i smyg.

Loke låg och tittade stundtals på mig och såg ut att fundera vad i hela friden jag sysslade med när jag försökte hålla tillbaka mina skratt så jag inte skulle råka väcka Per. Men Loke somnade snabbt om och rullade runt i sängen sovandes.

Jag älskar hur han skriver i boken. Det är ett riktigt roande sätt och det inspirerar en till att skriva själv. Men vare sig man vill skriva själv eller ej så kan jag varmt rekomendera denna bok.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0