Provanställning

Igår fick vi reda på att det nu här till en början blir några månaders provanställning för Per som sedan leder till en riktig anställning, så länge det inte blir några jätte problem förståss.

Grattis älskling.

Det känns riktigt skönt att han blir anställd igen och att han inte behövde gå arbetslös speciellt länge. Från och med den 18e Juli kommer anställningen att börja.


Midsommar -08

Det verkar vara en bra chef och dom övriga anställda är även dom trevliga, enligt Per iaf. Jag har ju inte träffat dom så jag kan inte bilda mig någon direkt egen uppfattning av något eget intryck. Både chefen och en av dom andra bor här på gruvlyckan tydligen.

Han kommer antagligen ha samma arbetstider som han har nu idag fram tills det att dom bestämmer sig för att börja med husmanskost på riktigt. Men nu så kommer tiderna vara skulle jag tro att han börjar endera 11 eller 12 och slutar vid 20 - 21 tiden. Något som passar vår dygnsrytm mycket bra trotts allt, vi får tid med varandra på morgonen och har tid för varandra på kvällen.


Julafton -08

Jag hoppas han slipper den skiten som blev på hans förra jobb, dock har hans förra chef verkligen skitit på pottkanten nu. Han verkar inte ha tänkt på att ordet sprider sig och nu när vi tagit hjälp av facket, något vi inte skulle gjort om han bara hade betalat ut den semesterersättningen som Per är berättigad till och som han är skyldig att betala. Arbetsförmedlingen ringer ju och kollar med facket tydligen om dom vet något om stället innan dom skicker ut folk som ger bidrag, något dom gjorde även denna gången. Dom fick reda på lite av det som hänt och ska inte skicka dit någe mer folk med bidrag som det ser ut just nu.

Det är väl lite synd om honom egentligen men hade han bara gjort rätt från början hade han sluppit den här skiten som han hamna i nu, det är ju inte vårt fel utan bara hans eget trotts allt.

Men den här chefen som han har nu verkar vara vettig och bra att ha att göra med så jag tror vi ska slippa sånt framöver.

Grattis igen älskling.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0