Hibiskus

Min ena Hibiskus har börjat att blomma, gillar verkligen deras blommmor.

Dom är så stora och fina. Detta är dock en av mina halvåriga Hibiskusar som jag tog som sticklingar ifrån min lite äldre. Så nu har jag allt som allt 4 stycken plantor, 3 av dom är halvåriga och en som är runt 2 år snart.



Det är glädjande att se att det ser ut att kunna bli en hel del blommor på denna.


Den ser ju dock lite ensam ut där i fönstret.

Ska dock klippa ner allihopa lite, denna dock efter att den blommat klart, och sätta så jag får fler sticklingar. Så är det någon som skulle vilja ha en hibiskus så är det bara att hojta till så kan ni få en, beroende på hur många det blir såklart, när dom har rotat sig lite.

Det är ändå en väldigt lättskött växt tycker jag och så har dom ju som sagt väldigt fina blommor.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0