Död Snö

Som jag tror jag nämnt tidigare och som nog säkerligen många borde veta vid det här laget så är det att jag älskar zombier.

Så igår hade vi hyrt Död Snö, en norsk nazi-zombie-splatter film som dom själva så fint kallade det. Först känndes den nästan lite tveksam men rätt snabbt växte den och blev en riktigt stor och bra film.



En film man kan se flera gånger och förälska sig i, något som jag gjorde. Alltså förälska sig i den. Hel klockren humor och på så sätt lite smått realistiskt tänkande utöver det hela. Den slutade INTE som jag trodde den skulle göra utan det var en trevlig överaskning från vad jag trodde innan vi började se den. En del saker var dock väldigt förutsägbara, slutat var ju visserligen ett sådant moment som man luskade ut ganska snabbt, vilket jag tyckte var himla synd men ska nämnas att det inte var något som förstörde filmen det minsta.



Jag ansåg det vara bra skådespeleri, dom gav iaf en bra känsla eller man kanske ska kalla det rätt känsla, jag vet inte.

För att sammanfatta är detta en film som jag verkligen rekomenderar. Hur kan man inte älska Zombienazister? Visst man ska väl kanske inte vara för känslig för.. ja låt oss säga innehåll, om man ska se denna filmen. Ty det är något som dom verkligen fått till bra och snyggt.
Men det är en film som ger en goda skratt, lite "in your face" känsla och får en på bra humör.

Jag ger den 5 av 5 möjliga.



Kommentarer
Postat av: Palle

Jag är också en zombiefilm-älskare men tyckte död snö var riktigt usel, dåligt skådespeleri och story. Men smaken är som baken ;)

2009-11-28 @ 20:57:52
URL: http://wiretraps.blogg.se/
Postat av: Rävfan

"den bästa norska nazi-zombie-splatter-film som någonsin gjorts"

Frågan är hur många sånna filmer som producerats? :p

2009-11-28 @ 20:58:27
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Evelina

Palle:

hehe oja så sant det så :) finns ju tom dom som gillar land of the dead. Haha :D

som någon sa så tur att vi tycker olika då blir all mat uppäten och alla flickor gifta. Hehe

2009-11-29 @ 01:19:00
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Räven:

hehe typ det vi kommenterade oxå :)

2009-11-29 @ 01:20:28
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: kaka

"Den slutade INTE som jag trodde den skulle göra utan det var en trevlig överaskning från vad jag trodde innan vi började se den. En del saker var dock väldigt förutsägbara, slutat var ju visserligen ett sådant moment som man luskade ut ganska snabbt, vilket jag tyckte var himla synd"

Hm, det känns som två motsägelser, eller läser jag fel? :P jag blev sugen på att se den i vilket fall ^^

2009-11-29 @ 13:02:57
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kaka:

hehe jo men som jag skrev så slutade den inte som jag troddde från början av filmen.. lite senare in i filmen så började man ju ana en del detaljer och så :)

Det tyck jag allt du ska göra :D

2009-11-29 @ 21:51:04
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0