Resident Evil 5

Vi har suttit och spelat det ett par dagar här nu, Per och jag tillsammans dvs.

De tidigare spelen inom serien har varit både kusliga och skrämmande, en del av dem iaf. Men detta är menat att vara skräck, men det kan jag verkligen inte påstå att det är. Speciellt otäckt är det inte heller, det är lite stressigt ibland och ja det är roligt att skjuta.

Men det är mycket utfyllnad med väldigt Zelda lika problemlösningar. Endel saker är ruskigt likt Zelda, speciellt en del som påminner väldigt mycket om ett ökenslott i Ocarina of Time. Låt oss säga som så att det går ut på precis samma sak, det som saknades var plingandet som man får i Zelda när man gjort rätt.

Det var på tok för lätta problem, trotts försök att stressa upp en med att sätta in olika saker som hoppar fram och anfaller ibland ger det inte mer än möjligtvis lite stresskänsla.



Många såkallade problem man stöter på känndes som de var placerade och duplicerade för att kunna säga att man gjort ett längre spel och mata in lite mer speltid. Men dessa upprepningar gjorde hela upplevelsen mindre rolig, mycket för att det känndes just som utfyllnad bara Även om man nu som sagt försökt att fylla ut spelet var det inte överdrivet mycket speltid, dock är detta väldigt vanligt idagsläget har jag märkt ( tacka vet jag Fallout 3 där jag är upp i över 200 timmars speltid tillsammans med expansionerna ).

En del fiender man stöter på ger en lite motstånd och det är alltid trevligt att få kämpa lite men i det stora hela anser jag det att vara en besvikelse. Demot som vi spelat innan gav trotts allt en känsla av att det skulle vara bättre än vad det nu visat sig vara.

Grafikmässigt har jag inget direkt att klaga på så på den fronten är jag nöjd, själva styrsystemet var inget att hurra över ( till Xbox360 ). Klart att det blir bättre när man vänjer sig vid det, men bra anser jag inte det blir.

Jag är sådan som behåller de spel vi skaffar och gillar inte att byta bort dem då jag samlar på TVspel på sätt och vis, men detta kan jag helt klart tänka mig att byta in mot något som förhoppningsvis är bättre.
Så varför fortsatte jag spela om det inte är bra? Det är ju spelbart och inte helt värdelöst, det är tom roligt ibland. Men jag blev himla besviken på mycket i det och hade ju betydligt större förhoppningar.

Slutligen så anser jag inte detta som ett Zombiespel utan mer ett virusspel, då jag inte skulle vilja kalla dem Zombier riktigt.



Funkar absolut som tidsfördriv, dock vet jag inte om jag skulle rekomendera det speciellt mycket. Anser att man ska nog skapa sig sin egen mening kring detta, men man kan få mycket roligare spel för pengarna enligt mig ( visserligen kan man få betydligt sämre spel oxå ).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0