On the road again

På fredag så bär det av till Skåne igen.

Det var ju denna resa som var den som planerades först egentligen men sedan bestämde vi att jag skulle åka ner en gång lite tidigare oxå. Vilket jag är väldigt glad över att jag gjorde.

Det är ju rätt trist att sitta på tåget i ungefär 6 timmar, men det kunde ju vara värre och lite mysigt kan det ju faktiskt vara. Man minns pendlingstiden från när vi hade ett distansförhållande, vi åkte ju så gott som varannan vecka till varandra och det tog ca 10 timmar om jag inte minns helt fel. Det var rätt skönt att sitta där på tåget och sova eller bara lyssna på musik.

Denna gången har jag svurit att jag ska ha med mig en bok ner iaf så jag har något att läsa på tåget. Håller ju på att läsa Ormkrigskrönikan igen då jag inte läste de 2 sista böckerna sist och har hunnit glömma väldigt mycket av det som hänt. Enda nackdelen att man läser ju inte med samma spänning längre då jag trotts allt minns väldigt mycket av vad som hände.

Planeringen ser ut som så att jag åker ner på fredag morgon och kommer hem igen på måndagkväll.

Syrran ska jobba på lördagen dock så jag får underhålla mig själv, men kan vara rätt gött att ligga och läsa lite i lugn och ro oxå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0