Välkommen

Vi har ju länge pratat om en ny TV.

Nu när dosan gick sönder dessutom blev det betydligt mer aktuellt eftersom vi inte kommer in på spelkonsollerna längre, en av huvudanledningarna till att vi överhuvutaget har TV.

Så imorse bestämde vi oss för att helt enkelt faktiskt åka och köpa en, så inte Per får för tråkigt i helgen bland annat. Vi kom överens om en gräns för vad den max får kosta och så tog vi och ringde Leif för att se om han kunde skjutsa oss, vår bil står trotts allt ute i Skoghall då man inte får parkera på den stora parkeringen här längre ( ja inte utan att få böter ).

Vi gav oss iväg och åkte till Elgiganten där vi kikade på lite olika apparater. Det kravet vi satt har vi haft väldigt länge och det är att den ska inte vara mindre än 46".

Vi gick omkring lite för att se vad som fanns där tills vi fick hjälp av en säljare, han var väldigt hjälpsam och visade oss vilka skillnader det fanns på dem.

Det slutade med att det blev lite dyrare än vad det först var tänkt men oxå en bättre TV än vad vi egentligen tänkt att skaffa, men jag känner att ska jag lägga ut pengar på en TV så ska man kunna ha den i ett antal år.


Det är lite dammigt på bordet, här syns även några av våra spelkonsoller.

Det blev en LG på 47 tum LED ( 47S9000 ), det var ett visningex så vi fick den lite billigare än vad den egentligen är så det är ju inte helt tokigt, även om det blev lite väl dyrt.

Men känner mig nöjd, även om jag har lite ågren över pengarna..

Ikväll blir det att testa Left 4 Dead 2 för att kolla hur det blir på en stooor TV. Ska bli skojjit.




Kommentarer
Postat av: Patricia

vad roligt med stor tv :) själv har vi bara en 37 tums :P

2010-04-14 @ 19:08:57
URL: http://ciaflickan.blogg.se/
Postat av: Evelina

Patricia:

hehe det räcker jävligt bra det med :D den var ju mycket större än vad jag vågat tro denna kan jag lova ;D

2010-04-28 @ 22:31:38
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0