Ingen vettig rubrik

Nej jag kunde inte komma på någon passande rubrik just nu så det får bli så helt enkelt.

Jag ska enligt Försäkringskassan snart få svar på min ansökan, eller ansökningar är det ju egentligen. Min handläggare har iaf lämnat iväg sitt förslag som var positivt för min del. Skulle detta förslag nu bli godkännt så väntar det återigen ungefär 1 år retroativt som även detta blir en fin summa, speciellt med tanke på att soss inte har så mycket dom ska ha tillbaka denna gången. Men det som skulle kännas bäst är ju att jag faktiskt kommer ha någon form av inkomst ett litet tag framöver.

Det är inte helt klart men förhoppningsvis så kommer vi den 1 maj att flytta till kronoparken. Vi har hittat en jätte fin lägenhet där, som tro det eller ej är en hyresrätt. Nu med Lokes diskbråck blev det lite mer akut att hitta ett bättre hem där det är lättare att komma ut med dem så vi har fått tagit bort en del av de kraven vi haft, ty detta är betydligt viktigare. Lägenheten är 4 kvm mindre än den vi har idag och kostar 200 kr mindre. Dock måste jag säga att jag anser att läget är bättre, balkongen är riktigt stor samt att det är en egen ingång ( som var det största kravet, det eller bottenvåning ). Sovrumsfönstret vätter mot skogen, det är ett jättefint kök samt att lägenheten är nyrenoverad. Dessutom är det ett riktigt lungt och fint område, där det är nära till många gångvägar och naturliga miljöer. Det som vi inte riktigt är förtjusa i är att det är parkeringsautomat till parkeringarna om man inte har garage. Vi ska kolla vad som är billigast i månaden så får det avgöra vad vi nu tar.



Har börjat träna med Anna, som det är just nu har vi varit där 1 gång i veckan dock är målet att det ska bli åtminstone 2 ggr. Mitt träningspass som jag har fått nu är ungefär likadant som mitt gamla och lika långt så det är ungefär 2 timmar som jag håller på, ganska lagomt enligt mig. Imorgon så blir det troligen att träna lite igen är det tänkt om ingen av oss är sjuk eller så.

Meningen var att vi egentligen skulle åka idag men eftersom Per blev tvungen att jobba så gick inte det då någon måste vara hemma med hundarna, vi kan ju inte riktigt lämna Loke utan en bur som han är just nu. Skulle även åka till IKEA med Sara och en av hennes vänner men det fick jag oxå ställa in. Men tycker ändå mest synd om gubben som blev tvungen att jobba, visst han har f ått en annan dag ledig istället visserligen men iaf.

Ska även försöka förmå mig själv att sätta mig och plantera om blommorna, men det är ju så många så jag drar mig verkligen för att göra det just nu känner jag. Det är goare att göra det när det är varmt nog så man kan sitta på balkongen istället för att skita ner inne.

Var iväg och besiktade bilen igår, självklart gick den inte igenom. Det var ju inget som var så jätte farligt men en sak fattar jag inte hur i hela friden de mekaniker som kollat på den kunnat missat, som dom på besiktningen hittade ganska snabbt. Vi har ju bett dom kolla upp tex varför ratten har ett hopp mellan styrning höger och vänster. Nu visade han på besiktningen mig vart denna gången så nu kan jag peka ut vad det är som ska åtgärdas.




Kommentarer
Postat av: Rävfan

Vilka kommer ni hyra av? och vilken adress? Ren nyfikenhet ^^

Och vad är det mer er och bilar som aldrig går igenom besiktningen? ;)

2010-02-26 @ 13:53:53
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Evelina

Räven:

Det är riksbyggen vi kommer hyra av. Och så är det på gitarrgatan :D



haha ja om jag det visste :D vilar nog någon förbannelse över oss eller så skulle jag tro :D

2010-02-26 @ 13:58:00
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0