will live forever

Idag har varit en sån där dag man spenderat stor del i telefonen.

Har ringt till Försäkringskassan ihop om att få lite svar i vad det är som händer med mina ansökningar. Jag fick till svar att dom skulle ta ett beslut i slutet av denna vecka, så det ser jag framemot. Tror jag.

Även ringt och pratat med Facket åt Per då han skulle iväg till jobbet. Vi behöver ju ett anställningsavtal att visa för Riksbyggen som det är meningen vi ska hyra lägenheten utav. Så jag var tvungen att ringa dem och kolla vad ett sådant giltigt avtal ska innehålla samt om det går att man handskriver det, något som inte var några problem. Passade även på att kolla upp vad OB tillägget skulle ligga på egentligen, något som Per inte får för närvarande även om han har rätt till det. Men det går att begära in obetald OB från upp till ett år tillbaka. Dock kommer vi lugna oss med det så länge han får jobba kvar har vi bestämt.


Ymer

Ringde även Riksbyggen för att kolla vad dom anser om Borgenärer, något dom inte hade några problem med men dom ordnade så att vi inte ska behöva någon. Anledningen är för att Pers chef vill inte anställa honom mer än 3 månader åt gången ( så gör han med alla anställda ), men det gick bra tack vare att Per är med i AKassan.

Strömsholms djursjukhus ringde även dom här i morse och ville kolla hur det gick med Loke. Dom tyckte vi var riktigt duktiga som klarade detta med Loke så bra, det känndes roligt att höra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0