Drive

Jag har ju länge pratat om att ge mig ut på en sväng bara jag.

I Tisdags så gjorde jag slag i saken och satte mig i bilen och åkte iväg. Hamnade ganska snabbt på väg 26 neråt i landet. En väldigt mysig väg att köra om jag ska vara ärlig, svor dock en hel del i bilen då jag var så smidig och glömde kameran hemma.

Hade passande nog med mig en låt jag brukar lyssna på ibland som brukar få mig att just vilja ut och köra lite bara.

Assemblage 23 - Drive

When chaos reigns without a purpose
When the swell of sound becomes too much
Crushed between the cogs that work us
When I feel I'm slowly losing touch

Sometimes I drive to run from all my demons
Sometimes I drive so I can be alone
Sometimes I drive to see the world in different light
Sometimes I drive for no reason at all

When the walls close in around me
When the ceiling's caving in
When anxiety surrounds me
When my patience is wearing thin

Sometimes I drive to run from all my demons
Sometimes I drive so I can be alone
Sometimes I drive to see the world in different light
Sometimes I drive for no reason at all

The open road unwinds before me
An onyx ribbon spreading out
No idea where I'll be going
Sometimes the journey is what counts

Sometimes I drive to run from all my demons
Sometimes I drive so I can be alone
Sometimes I drive to see the world in different light
Sometimes I drive for no reason at all

Sometimes I drive to run from all my demons
Sometimes I drive so I can be alone
Sometimes I drive to see the world in different light
Sometimes I drive for no reason at all


Det resulterade i en 50 mil lång färd. Min rygg gillade inte riktigt att sitta i bilen så himla mycket så länge.



På hemvägen så körde jag på en grävling oxå. Men det syns inte så mycket på bilen, dock går det att se vart den träffade. Mitt på kofångaren och regskylten, det är lite sprickor och så men annars gick det bra och inget verkar ha gått sönder under bilen heller som tur är. Men det både lät och känndes väldigt otäckt när den rullade in under bilen.

Tyckte så synd om den lille stackaren att jag tjöt rätt fint i bilen, något som gjorde mörkerkörningen ganska svår.

Åkte vid 10.44 och kom hem igen vid 23.30 ungefär så det var verkligen en heldag. Men stannade till ett tag och var lite social oxå.

Det var en helt underbar dag faktiskt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0