Godmorgon

Vill så gärna att det ska bli tisdag någongång så vi kan komma iväg och få kolla på lägenheten, kan inte beskriva vad jag längtar och hur mycket jag hoppas på den.

Hatar mig själv lite för att jag hoppas så mycket på den, visst finns det kvar där baki att den inte är vår ännu och inte säker på att den blir de heller, men samtidigt så kan jag inte hejda mig från att planera, det är ju bland det bästa jag vet. Eller ja jag älskar det iaf.

Har kommit upp med ideer hur vi ska inreda och hur vi ska göra om lite för att det ska passa oss och sådana planer jag har för uteplatserna. Men vi får väl först och främst se om det ens är något att ha den där lägenheten, för som fotograf speciellt så förstår man ju hur OTROLIGT mycket rätt vinkel kan göra med bilderna.



Iförrgår kom min älsklings grafikkort ( det första var ju trasigt ) men visade sig att det antagligen är fel på processorn eller möjligen moderkortet för det är fortfarande problem, inte samma sort men problem. Samtidigt i den ordern så kom min reflexskärm och mitt stativ, som var så vidrigt billiga att det gick bara inte att tacka nej till dem.

Så nu tack vare mitt stativ så håller jag på att testar HDR foto lite, men får inte riktigt till det. Men ska fortsätta testa för jag ska få det att funka för det är såååååå äckligt snyggt. Jag hoppas bara att kameran håller, för den visar tecken på att vilja ge upp snart. Den är suddig i skärpan, den glappar ibland i batterihållaren, den reagerar itne alltid när jag trycker på avtryckarknappen, samt att den slår av sig lite som den själv vill ibland. Men ja.. jag får väl klara mig med den så länge.. Men det är ju inge höjdare för självförtroendet att konsant måsta förklara varför bilderna blir som de blir och göra modeller besvikna för att kvaliten suger och återigen.. måste förklara varför och försöka förklara att det inte är mitt fel utan kamerans.. pinsamt är vad det är.

http://karakuji.deviantart.com/art/s-w-92269280
En vacker HDR av Karakuji

Men ja den får en ju ändå att känna sig ganska värdelös.. men ja vad säger man.. det borde jag väl vara van med vid det här laget och ja egentligen.. vad säger att jag inte är det och att folk bara säer fina saker för att vara snäll med mig?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0