Sommaren är kort

Ja på något vänster så är den kort, eller ja den pågår väl iof ett längre tag men den är helt klart för kort för min smak även om jag nu gillar alla årstider på sina sätt så är detta nog en av de bästa tiderna.

Det är väl främst för att växtligheten ser ut att må som bäst och ja jag älskar ju att hålla på med mina blommor och växter.

Som ni säkert vet har vi ju hållit på att kolla efter ett nytt boende, har hittat en del lockande alternativ men i slutändan har dom ändå varit på tok för långt från Karlstad för att det ska funka, speciellt med tnake på att bara jag som har körkort.

Vi har ju även ett tag snackat om tillbaka till Skoghall, vi mådde ändå bra där och trivdes gjorde vi ju båda mycket väl. Har kollat på lägenheter och hur och ja allt där ute sedan kanske ett halvår tillbaka men inte hittar vi något som passar oss heller. Det bästa skulle ju vara ( beroende på utgifterna givetvis ) om vi kunde på någe sätt göra nån deal med svärfar och vi fick bo i huset.

Kravet på en vettig uteplats eller balkong är risken att det är för stort och sätter ganska många käppar i hjulet, men vi ska ju inte flytta bara för att flytta utan ska ju passa oss och dom behov vi har, samt att man ska må bra av att bo där. Jag menar mår man dåligt av att komma hem så.. ja det säger ju allt enligt mig.

Dock köpa lägenhet gör vi nog inte då det kan ta ett litet tag att bli av med dem och vi hade bara en jädra tur förra gången att vi fick den såld så precis så att vi slapp dubbla hyror. Sedan det enda jag lägger undan pengarna från försäkringen och allt det till är handpenning till ett hus och inget annat, skulle inte falla mig in att köpa en lägenhet för dem om jag ska vara ärlig. Möjligtvis ett radhus..


Drömmen...

Men vill ju inte riktigt bli för fast där nere ifall att nu det blir jobb här uppe för då måste vi ju kunna flytta ganska fort.. men ja.. vi får väl se.. är ju tämligen nöjd med den balkong vi har nu och ja lägenheten duger väl den med.. men ja balkongen är väl i det minsta laget för mig.

Blir ju inte alls sugen på något eget när man är här precis. Gud vad jag längtar efter en egen bondgård.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0