Känns som hemma

Måste ju vara helt ärlig och säga att det känns som om man är hemma igen, har ju saknat mitt Norrland så mycket.

Ikväll så blir det att åka ut till Åstön tillsammans med moster och mina kusiner, ja självklart med mor o Göte o min karl och syster och så. Ser verkligen framemot detta, ska bli trevligt så får vi se om min morbror är med han oxå, men det tvivlar jag starkt på men kan ju visserligen vara helt ärlig och säga att det spelar ingen som helst roll eller ja.. egentligen så föredrar jag om han inte kommer med.

Skönt att få åka lite bil oxå och åka förbi Söråker där jag bodde som liten, det ligger på vägen ut till Åstön. Härifrån Älandsbro till Åstön är det väl runt 6 mil tror jag så det är inte speciellt långt ändå.

Per trivs även han ganska bra här uppe, han gillar naturen och folket och även han mentaliteten som till stor del skiljer sig från den i Karlstad ( självklart inte alla men många ). Men om vi flyttar hit eller om vi stannar i Karlstad är inte ens i närheten av bestämt ännu, så mycket som spelar in så det kommer nog ta ett tag att bestämma sig.

Vi måste ju räkna in boende och kostnader till att börja med och efter det så kommer det ju möjligheten till jobb och så. Sedan har vi ju det där med vänner, familj och bekanta och diverse kontakter som spelar stor roll och en av dom faktorer som gör detta valet så satans svårt. Sedan kommer ju foto, både sett från privat och från företagssynvinkel.

Det är så himla svårt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0