Företaget

Nämner tämligen ofta att jag vill få komma igång och starta upp mitt egna företag och kunna få jobba under mina egna förutsättningar och krav.

Men måste vänta på att överklagandet blir klart så vi slipper det, mest för att det finns en risk att om jag startar eget så kan det missuppfattas. Det skulle ju inte vara första gången något sådant inträffar.

Vi trodde att Kammarrätten skulle ha tagit tag i målet vid det här laget, men icke och det såg dessutom ut som det kunde dröja yttligare ett bra tag när jag talade med dem senast, dvs förra veckan.

Vill egentligen på sätt och vis skita i allting och bara starta upp företaget. Men samtidigt så vi har hållit på med den här ansökan/överklagan i snart 3 år så det känns ju lite idiotiskt att bara ge upp nu. Mest för att jag vet att jag ska ha rätt till det enligt Svensk lag men oxå för att vid det här laget rör det sig om STORA summor, samt att om jag har tur så kan det finnas möjlighet till hjälp med att faktiskt starta eget. Men det hade ju varit roligt om man kunnat fått igenom detta tidigare så hade man kunnat söka om boendestöd och eventuell fritidsstöd ( dvs gymkort eller liknande ).

Men ja man är  väl tacksam för den hjälp man kan få iaf.

Med pengarna är det tänkt att sånt som är kvar på lån ska betalas tillbaka och någe skojjit lär vi väl göra men sedan så är det menat att dom här pengarna ska sparas till handpenningen på ett hus eventuellt. Men visst saker kan ju dock förändras.

Men jag hoppas iaf på att det ska hända något snart och att vi inte ska behöva överklaga yttligare en gång. Så det får vara över någongång och man kan gå vidare i livet.




Kommentarer
Postat av: Ann

Klart ni ska ha det ni har lagens rätt till. Sugigt att det ska ta sån tid. :(

2009-04-28 @ 11:23:55
URL: http://porkandbeans.blogg.se/
Postat av: Sara

Hoppas det ordnar sig snart så du kan komma igång "på riktigt" Kram

2009-04-28 @ 13:40:22
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ann:

Jo det är jävligt irriterande.. men ja man får väl hoppas det är värt det :)

2009-05-06 @ 07:34:45
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sara:

Tack så hemskt mycket <3 kramar

2009-05-06 @ 07:35:01
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0