Sug

Okej jag tror rubriken kanske kan vara lite vilseledande.

Men jag har ett sug, efter Norrland och att komma hem och det blir allt starkare. Kommer jag klara av att vänta ända tills i vinter vid juletid?

Det låter kanske som jag dör av att vara här nere och så är det ju inte, riktigt. Nej då men Sundsvalls trakterna har dock något som inte värmland kan ge mig och det är den där känslan av att vara riktigt hemma. Nu beror ju den känslan mycket på att vi har lägenhet och inte hus så känns det inte som ett riktigt eget hem och det är väl inte det heller egentligen. Nej jag anser inte att lägenheter är fullskaliga egna hem, det är ställen man kan bosätta sig i så länge och i väntan på bättre men det är ju väldigt sällan "hem" som man stannar speciellt länge i, åtminstone inte i samma lägenhet.

Jag trivs ju helt klart bra här i Karlstad det gör jag ju och vi har riktigt fina vänner här, samt att Per har jobb och jag börjat skapa mig fina kontakter. Och visst delar av Pers familj är ju här dessutom men dom ser man ju inte skymten av särskilt ofta, jag menar mina föräldrar kommer på besök betydligt oftare och dom bor trotts allt 60 mil bort. 

Men jag trivs ju väldigt bra uppe i Norrland med, om inte ännu bättre tom. Där har vi oxå fina vänner, även om många av vännerna flyttat runt i landet, samt att jag har endel kontakter kvar där uppe. Det är dessutom billigare med hus. Plus att min familj är ju väldigt nära.

Det bästa av allt skulle vara om alla vännerna här nere flyttade med oss upp till Norrland. Man kan ju drömma iaf.

Men jag längtar iaf upp till Norrland, behöver ju inte vara en flytt utan bara få komma upp ett litet tag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0