Baka kaka

Det var det jag hade tänkt mig att göra idag, baka kakor. Dessvärre upptäckte jag att det saknades ingredienser så då fick det vara.

Men det blir bakande tillsammans med Anna nästa vecka så det ser jag verkligen framemot. Var himla roligt förra året, även om jag läste lite tokigt i receptet. Jag har däremot fått upp adventsljusstakarna iaf, julstjärnan kommer jag inte riktigt ihåg vilket datum man enligt tradition ska sätta upp.

Ska dock försöka få till ett eget bak denna helgen tänkte jag. Planerna är att göra drömmar och kokoskakor och kanske något mer, lite mer muffins? Även om jag hatar att göra smeten till dem.

Anna och jag ska iaf iväg på julmarknad, så det ska bli roligt. Hade hoppats på att man fått pengarna innan dess egentligen men nu är det ju som det är. Ser extremt tomt ut på julklappsfronten i år, vi hade ju kommit på presenter till de flesta. Blir kanske efter jul istället då.



Per ser ut att få ledigt i hela 2 veckor, något jag verkligen jublar över. För dom som inte förstått det ska vi ju hem till mitt ljuva Norrland. Far kommer ner och hämtar oss helgen före, dock är det ju inte helt säkert på vilka dagar som Per får ledigt ännu.

Försöker fokusera på det som är bra och det funkar riktigt bra, tänker knappt på lägenheten nu och jag känner mig faktiskt glad igen. Och det som gör mig så sjukt glad är ju att det ser ut som vi faktiskt kommer komma upp till Norrland, som jag längtar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0