Balkongen

Ja för att ge en liten uppdatering vad som händer där ute så kommer här en del bilder med lite förklaringar till vad saker och ting är.

Jag var och pysslade lite på balkongen idag, ett desperat försök att tänka på annat än bolån och huset. Dock är dett mycket svårt då det är i mina tankar nästan konstant.

Mina Gyckelblomster blommar för fullt just nu och är så väldigt vackra. Jag gillar dom då dom väl kommer igång så växer dom nästan som ogräs, på ett bra sätt dvs.



   

Mina Pansér har tagit sig väldigt bra från att jag satt ut dem lite tidigt och dom blev köldskadade samt att jag blev tvungen att klippa ner dem. Nu är dom en stor vit boll, ja nästan iaf.



Tomaterna växer och blir allt större, både körsbärstomater och normalstora. Dock blev jag väldigt förvånad nu när jag var ut och upptäckte att det redan håller på att komma tomater. Trodde det skulle ta ett tag till innan dom skulle börja visa sig.



   

Och till min stora lycka så börjar svartvinbären att bli riktigt stora och fina nu. Dom är inte så många, men jag tror nog det har lite att göra med att det blåser lite väl mycket här på andra våningen för dem. Men det ska bli riktigt gott när dom mognar.



Även mina liljor har börjat få lite fart och dom växer riktigt bra, det är tom en som har börjat att blomma.



   

I övrigt växer det bra. Mina Dahlior växer och har blivit riktigt stora nu samt det mesta som jag har i hyllan, av lite olika slag, växer på även dom. Ser ut som vi faktiskt kan ha tur i år och även få lite chili, hoppas.



       

Så det händer ju lite iaf och det är kul att hundarna gillar att vara där ute tillsammans med en. Men det hade ju varit annat med en egen trädgård.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser fantastiskt ut!

2009-07-13 @ 21:51:05
URL: http://porkandbeans.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ann:

Tack så hemskt mycket :D

2009-07-14 @ 12:01:44
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0