Lån

Vi har kommit en liten bit på vägen nu iaf.

Vi vet att vi inte kommer kunna få ett lån på egen hand med den inkomst vi har nu och kommer att ha, även om Per får hela 1000 kronor mer i månaden än på det tidigare jobbet så gör det inte tillräckligt med skillnad.

Nu har vi iaf fått tid hos banken för att kolla inför ett lånelöfte från dem innan vi kan bud och ens kolla på huset ifråga. Ska  bli lite intressant med vad dom säger. Anledningen att jag inte ens vill kolla på huset innan vi vet om vi har ett lånelöfte eller ej är av den simpla anledningen att jag vill ha koll på saker och ting innan jag får upp hoppet eller fastnar allt för mycket vid något som sedan inte går att genomföra.


Mitt barndomshem..

Har en känsla av att vi bör agera ganska snabbt på det här huset just av anledningen att dom vill bli av med det och det är så pass billigt som det är.

Jag hatar att man ska behöva ta lån alls egentligen, hade varit kul och jäkligt skönt om man kunde vinna den summan pengar som man behöver ha.

Vi har även pratat med eventuella medlåntagare oxå, vilka det är tänker jag dock inte avslöja i bloggen för det känns inte helt rätt mot dom.

Vi hoppas att vi kan få detta att funka för det är verkligen ett så underbart hus som passar oss så himla bra samt att det skulle sänka vår boende kostnad rätt bra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0