Hur har jag missat det?

Ibland får man ju snilleblixtar och jag fick en just nu som jag verkligen inte kan fatta att jag aldrig riktigt tänkt på.

Det får mig att känna mig lite dum nästan, men jag är ändå glad för idéen.

Jag har ett tag suttit och funderat på om man skulle skaffa sig lite mer utbildning men har bara inte riktigt kunna klurat ut vad det skulle kunna tänkas vara. Eller rättare sagt vad som skulle passa mig om det inte vore foto. Jag har varit så insnöad i att det är foto jag ska pyssla med att det varit svårt att tänka sig annat.

Men det slog mig nu när jag satt och kollade efter roliga bloggar att varför i hela friden inte utbilda mig inom min andra stora passion, blommor. Endera florist eller trädgårdsmästare eller något liknande.

Kommer ju aldrig att ge upp foto, men man kanske kan försöka köra lite på sidan av varandra. Kanske.

Ska nog ta och börja kolla runt lite för det skulle vara himla roligt och det tror jag även är ett yrke som skulle kunna anpassas lite för lönebidrag och det skulle ju verkligen inte vara fel.

Jag älskar ju verkligen att hålla på med blommor och jag vill ju oerhört gärna lära mig mer och mer hela tiden.


 


Kommentarer
Postat av: kaka

bra idé, snilleblixtar är bra att ha :D

2009-11-30 @ 22:04:19
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Rävfan

En utbildning är aldrig fel att kunna luta sig tillbaka på. Lite därför jag börjar plugga.



Om du kollar på http://www.yhmyndigheten.se/ så finns det en hel del trädgårdsutbildningar.

2009-11-30 @ 22:09:33
URL: http://fuchs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0