I mitt huvud

Har lite funderingar, något som jag visserligen alltid har även om ämnena kan skifta.

Igår när vi satt och pratade lite med Peter B som var på besök och vi kikade smått Tvn blev jag så himla sugen att börja träna på Ryskan igen. Är så förtjust i det språket, det är ju så vackert och sexigt.

Vi har kommit på en ny idé för att underlätta underhållet av vårt boende. Dock känner vi båda att vi behöver få en ny start, vilket kanske låter löjligt egentligen men för oss så är det en stor grej och skulle kunna göra sån oerhörd skillnad. Detta är av så väldigt många olika anledningar, som säkert skulle ses som dumt så därför tänker jag inte ens nämna dom.

Skulle vilja gå lydnadskursen som dom har i Kil, den som dom har specifikt för jakthundar. Loke och Ymer används ju inte i jakt men det är jakthundar och man kan märka att det är rätt så mycket jakt i dem båda. Bra med en kurs som inriktar sig på förståelse för att detta är svårare hundar. Sedan som jag tror dom flest vet vid det här laget så är ju taxar en av dom svåraste, envisaste och individuella raser man kan hitta.
Jag har sagt det förr och säger det igen, det finns ett ordspråk ( eller vad man ska kalla det ) som man lungt kan säga inte finns helt utan anledning.
"Kommer kallad men ej strax,
ty född till slav är ingen Tax"
Men dom har verkligen sin charm.



Sedan skulle jag vilja få tummen ur och se om jag kan få min uppfinning att fungera, skulle jag få det skulle livet plötsligt se väldigt annorlunda ut.

Skulle vilja gå på Fotomässan i Stockholm till helgen. Men som vanligt kommer jag inte kunna komma iväg.
Dessutom skulle jag vilja komma iväg till Norrköping och våldgästa Ann och Jakob så man får se hur dom har det, har ju pratat om det länge nu. Åka till Malmö står även det på listan och hälsa på syster och kika på hennes nya lya plus att få se Malmö, lite av det iaf. Plus att åka till Göteborg är något jag skulle vilja göra och hälsa på Maria, Terese och så Annika K. Att jag vill åka upp till Sundsvall var väl dock kanske inte något som förvånade någon skulle jag tro, iaf inte om man hängt med lite i bloggen.

Till sommaren skulle jag vilja hinna med iaf en cruising. Saknar det så himla mycket.

Det var iaf lite som jag tänker på och vill.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0