Snart jul?

Tiden den försvinner känns det som, även om vi denna vecka bara längtat efter att tiden ska  gå.

Nu är det snart jul igen, jag har verkligen sett framemot detta för det innebär att få julpynta och att andra pyntar och det blir så hemtrevligt hos så många dessutom så ska vi ju förhoppningsvis uppöver Norrland till jul.

Var ju meningen att jag och Anna skulle dra oss uppöver lite här innan men det blev inget i och med flytten deras och så.

I all nervositet inför mötet med banken i morgon så har jag iaf fått upp en julprydnad och inte vilken som helst heller utan min absolut käraste prydnad.


Här ställde vi den i år.

Det är den underbara kyrkan som morfar gjort och som spelar stilla natt. Den spelar ju tyvärr inte lika bra som den gjort en gång i tiden och det hörs att den börjar bli gammal, men vi ska se om vi inte kan ta och byta ut lite i den så den blir piggare på att spela. Skulle vara så synd om den inte kunde spela mer.

Jag älskar verkligen den här kyrkan och är så otroligt glad att jag fick ta den.

Per tog upp båda lådorna med julpynt så jag har att göra lite imorgon om det skulle bli ett nej på banken så jag inte sitter här hemma ensam och inte har något att göra och är ledsen.

Pappa ska eventuellt komma och hämta oss inför julen, men det beror ju på lite hur det blir med Pers ledighet oxå. Det är inte riktigt säkert ännu hur det ser ut. Men vi måste upp, kommer må så förbannat dåligt annars. Kommer ju inte bli någon riktig jul om vi inte är där uppe som traditionen säger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0