Tänk om

Blir det lite som Lena sa och ja som vi hoppas så öppnas det plötsligt stora möjligheter.

Jag fick dommen igår från kammarrätten och nu är det fastställt att jag är berättigad till Aktivitetsersättning. Känndes himla bra när den kom, det jag fick tidigare var ju Försäkringskassan yrkande där även dom gick med på att jag faktiskt ska ha full Aktivitetsersättning.

Nu har jag iaf fått dommen, trodde väl inte riktigt det skulle vara något annat men det känns ändå väldigt skönt att ha det klart.

Nu ska man bara vänta på att Försäkringskassan beslutar om hur lång period och hur mycket och sedan räknar ut hur mycket jag ska ha och hur mycket soss ska ha igen för det som dom lagt ut för mig.

Men börjar äntligen få tillbaka en känsla av riktigt hopp och att kunna få gå vidare i livet och faktiskt ta tag i något som jag skulle kunna göra istället för att bara sitta och vänta.

Detta skulle även kunna ge så mycket större möjligheter till nytt boende för då skulle jag ha en inkomst som faktiskt räknas som fast. Tänk om vi skulle kunna få ta ett lån och faktiskt skaffa en riktig bostad, för nej jag anser inte riktigt hyresrätter som ett riktigt hem utan det är något man har och bor i så länge. Men det är min åsikt så är det bara.

Tänk och kanske kunna köpa ett hus med en trädgård, tror livet skulle bli mycket annorlunda, åt det  bättre hållet förståss.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0