Bring me down.

Denna helgen är jag ensam hemma tillsammans med hundarna.

Igår morse åkte Per iväg med sin far till Lysekil och idag vidare till Göteborg för att sedan åka hem igen. Det har varit lite skönt att vara själv har det, även om jag måste erkänna att jag faktiskt saknat hans sällskap. Vi står ju varandra som jag sagt tidigare väldigt nära.

Det har gått bra med hundarna, första timmarna var dom lite fundersamma över vart i hela friden "pappa" hade tagit vägen men vande sig snart och somnade. Jag hade lite sällskap utav en vän ett tag oxå och vi satt och spelade lite. Det var trevligt var det.



Senare på kvällen när jag varit ensam ett tag igen så brast något för mig, jag vet inte riktigt vad eller varför men jag gråter lite titt som tätt. Jag gör det fortfarande och kan några minuter senare känna sån oerhört glädje. Jag fattar verkligen inte vad det är som gör att jag känner såhär, visst jag brukar slungas fort in och ur känslor så svängarna är ju inte ovanliga men jag brukar ändå veta vad det är som får det att bli så.

Får lite lust att skrika för full hals, inte av smärta eller ur sorg utan ren frustration.. bland annat för att det känns så fruktansvärt rörigt med tankar och känslor.

Samtidigt så sitter jag och tänker lite på texten i The Rose:

Some say love, it is a river
That drowns the tender reed
Some say love, it is a razor
That leaves your soul to bleed
Some say love, it is a hunger
An endless aching need
I say love, it is a flower
And you, its only seed


It's the heart, afraid of breaking
That never learns to dance
It's the dream, afraid of waking
That never takes the chance
It's the one who won't be taken
Who cannot seem to give
And the soul, afraid of dying
That never learns to live

When the night has been too lonely
And the road has been too long
And you think that love is only
for the lucky and the strong
Just remember in the winter
Far beneath the bitter snow
Lies the seed
That with the sun's love, in the spring
Becomes the rose

Tycker det är en väldigt fin låt och helt klart värd att fundera lite över. Jag tror iaf att mycket utav det kan stämma ganska så bra.




Kommentarer
Postat av: Tony Ryman (Fotograf Heavens.se)

Kikade förbi lite, har varit lite dålig på att hålla koll på bloggar det sista...

Jadu känslor och tankar är allt ett underligt fenomen som man inte har någon bestämmanderätt över, märkliga saker det där

2010-09-03 @ 08:42:27
URL: http://lifeofheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0