Barn

Igår satt Per och jag och hade yttligare ett samtal rörandes barn.

Per vill ha barn men vill att vi ska ha lite annan ekonomi först, dock anser jag att med den turen vi har så är det ingen riktig idée att vänta för då lär det väl aldrig bli av.

Sedan finns det ju saker som får en att tvivla på sig själv som förälder. Tex att jag ganska lätt kan tappa humöret. Nu är ju inte det någon stor faktor direkt, speciellt med tanke på att jag lugnar mig väldigt fort.

Men lite känsla får man ju nu när man måste ta hand om Loke extra mycket och det ger en ju lite hopp om att man kommer nog kunna klara det ganska bra.

För vakna flera gånger om natten för att någon gnäller och skriker gör vi redan då vi håller på att vänja hundarna med att sova på golvet, något dom inte riktigt uppskattar. Så dom gnäller och skäller ganska bra med jämna mellanrum och ibland vaknar man av att Loke även har kissat på sig så då är det bara att kliva upp och torka och byta underlag, samt att är det riktigt mycket så är det ju bara kliva upp och duscha av honom. Ett barn lär väl antagligen vilja ha mat och byte och så mer än 3 gånger om natten visserligen, men det är vi väl iaf lite förberedda på.


Sötaste Angelina.                                         Foto: Jag

Det man hoppas på är att Loke och Ymer ska vara lika duktiga som Raxo är med Angelina. Men jag tror det, kanske inte riktigt lika duktiga men helt galet lär det nog inte bli.

Måste säga att jag verkligen ser framemot att få träffa Angelina igen, hon är ju så underbart go och man blir ju så glad av att bara titta på henne.

Vi hoppas båda på att vi får en dotter, ja det blir väl 2 döttrar egentligen. För jag vill verkligen inte ha en son, det vill väl inte Per heller riktigt egentligen men det är väl jag som vill det minst. Jag kan inte riktigt säga varför då jag inte kan sätta fingret på vad det beror på. Detta är en känsla som är så pass stark att jag skulle kunna överväga att faktiskt göra abort om det är en son, eller ja det är väl som vi båda känner. Dock är det ju lätt att säga här nu, skulle det  bli så vet man ju inte alls hur man reagerar. Jag tvivlar ju inte på att jag skulle älska mitt barn oavsett kön, men den känslan finns där ändå.

Några saker har vi annars kommit överens om och det är tex att vi ska inte döpa barnen utan vill dom vara döpta så får dom själva göra det när dom blir äldre. Anledningen med detta är just att dom ska kunna vara helt fria att välja den religon dom själva vill, om dom nu vill ha någon. Däremot går det ju att ha en välkommen till världenfest för dom eller liknande, göra en egen lite cermoni utav det hela.
Vi kommer inte tillåta dem att äta godis utan ha bättre och nyttigare alternativ, vi lär väl använda oss själva som skrämselteknik.
Vi funderar även på att köra den metoden att sköter dom sig inte förlorar dom en leksak som dom sedan får förtjäna tillbaka genom att göra något snällt eller hjälpa till hemma eller liknande.
Men det är ju lätt att säga nu, man lär väl antagligen läsa om flera metoder och så när det väl blir dags och man kanske ändrar helt uppfattning om saker då.
En sak som vi dock kommer köra med är det mor och far körde på oss och det var att ät det som serveras eller var utan vid matbordet.

Det är mycket att tänka på detta kring att skaffa barn, men jag måste säga att jag ser allt mer och mer framemot det.

Vi får väl se när det blir något, men jag hoppas på att det blir snart..




Kommentarer
Postat av: Linus

http://www.dn.se/serier/nemi/nemi-2010-03-03-1.1052519

2010-03-03 @ 08:00:57
Postat av: Evelina

Linus:

hehe :D känns som det kommer bli nå sånt ja ;D

2010-03-03 @ 12:48:24
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Anna Friberg

vänta med barn hörrni!!! ni måste reda ut de knutar ni har först med hundar,ekonomi,boende å er själva!...ett barn är inget man skaffar bara sådär!...tänk på barnets bästa!!! <3 det är inte bara bara att ha bebbe...ta det lugnt! ni hinner!!! med kärlek från Annispannis

2010-03-03 @ 13:02:50
Postat av: Evelina

Anna:

Jo vi ska ju inte riktigt ha barn just nu nej, Loke måste få bli bra först och det lär ta ungefär 6 månader innan han är riktigt bra så och så måste ju Ymer få bli lite äldre så han kommit ur tonnåren så att säga. Ekonomin vette katten om vi kan vänta på dock, men folk med mindre ekonomi klarar ju av att ha barn och ge dom en riktigt bra uppfostran och ett rikt liv så. Och reda upp alla knutar kommer vi nog aldrig kunna göra då det hela tiden kommer ny skit och ska vi vänta på det så lär det aldrig kunna bli av. Ja nej verkligen inte, det är himla mycket jobb med barn. Tack för omtanken vännen :) Kramar

2010-03-03 @ 13:14:43
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Anna Friberg

nej vänta med det för guds skull! =) ni måste själva kunna ta hand om er å vovvarna innan ni skaffar bebbe.....men om det nu kommer mer skit hela tiden som du säger, varför inte försöka förebygga det innan ¨då söt, så det inte blir knas:/ å tiden kommer...ni har flera år på er! fasen ni är inte gamla än...<3 låt dagen komma som den kommer å stressa inte med nånting, för då skiter sig allt... tro mig! vänta.. tiden är inte inne än...ta hand om er nu å djuren så kommer familjen växa sen när allt lugnat ned sig å tillvaron blivit bättre! detta säger jag inte för att vara elak utan för att jag bryr mig om er,vovvarna! kramisar annispannis

2010-03-03 @ 13:54:15
Postat av: Sara

Tack för komplimangerna. Gullig du är :)



Man kan aldrig vara 100% förberedd på barn (tro mig jag vet eftersom Angelina inte var planerad), när man ska skaffa eller inte. Oavsett ekonomi, boende och djur. Det bästa är att följa sitt hjärta och sina känslor, vad som känns rätt. Vet att du kommer bli en UNDERBAR mamma och klara det galant. Och Loke och Ymer var jätte duktiga med Angelina så det borde inte vara några problem bara dom får vara med från början och känna sig delaktiga. Tvivlar inte en sekund på att ni inte skulle klara detta när ni känner er redo. Du vet vart jag finns om du vill prata vännen, ta hand om er! Puss :)

2010-03-03 @ 21:32:53
Postat av: Angelika

Måste bara få säga det där med kön och det är att killar är det inget fel på, tycker faktiskt det låter lite sjukt att ni funderar till och med på att göra abort om det blir en, jag skulle aldrig kunna göra det oavsett kön, det finns inget som är så bra som barn oavsett kön, jag tycker att ni borde tänka om det där annars tycker jag inte ens att ni ska fundera på att skaffa barn, det blir ju faktiskt vad det blir, men kul att ni funderar på det men håller nog med anna, men så småningom kommer allt lösa sig för er, hundar, jobb och ekonomi, då kommer ni få underbara barn, ni är fortfarande så unga än, gör mycket annat förs, för man hinner inte med så mycket sen och man tappar många vänner och fritid, det lovar jag, och metoder, jaaa, ingen ide att fundera på det nu för er, allt kommer bli mer annorlunda än vad man tror fast det va endel bra saker, till och med saker jag tror jag ska testa på maximus. tack... hoppas ni mår bra annars. Kramizar

2010-03-04 @ 10:43:43
Postat av: Evelina

Anna:

Ja nej men som jag förklarade över telefonen så är det ju ändå ett tag dit. Men jag håller med dig i det att en del saker behöver lösa sig innan vi för in ett litet liv till denna värld.

Du är så söt Anna. Tack för att du bryr dig så om oss. Kramar

2010-03-04 @ 13:35:44
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sara:

Tack själv :D



Ja nej jag menar det lite. Och det går ju himla bra för er, ni är ju vekrligen superbra föräldrar. Blir så glad när man ser er båda med henne.

Jo jag tror nog som du säger faktiskt att man ska göra saker och ting när dom känns rätt. Tack, du anar inte vad det värmer. Speciellt att höra det ifrån dig.

Annars kanske Raxo kan lära dom lite hyffs ;) hähä

Tack så hemskt mycket vännen :D Massa kramar på dig

2010-03-04 @ 13:38:37
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Angelika:

Jo jag förstår att det verkligen låter konstigt men det är en känsla jag itne riktigt kan förklara. Och jag tror väl inte att vi kommer göra abort bara för att det är en pojke när man väl är där så att säga. Med tanke på hur överkänslig jag är och så tror jag inte det är någon egentlig fara och det är något som lär förändras med att man blir gravid.

Jo jag hoppas verkligen det. Ekonomin är ju inte så farlig för vår del, vi lever ganska bra just nu men däremot så är det ju det där med jobb och så måste Loke få bli bra först och Ymer behöver få bli lite äldre innan det blir dags.

Jo det är väl lite som mitt ena ex sa och det är att man ska leva sitt liv innan man skaffar barn så man kan leva fullt ut för dem och så man slipper ångra en massa man inte gjort.

Men jag tror oxå man ska följa känslan av vad som är rätt och göra det när det känns riktigt rätt.

hehe ja ne som du säger så är det lite svårt att bestämma sådant innan :D beror ju på barnens personligheter och så skulle jag tro.

Jasså? himla roligt att du fann lite inspiration. Du får gärna berätta hur det funkar sedan om du testar. :D Är himla nyfiken på hur det funkar.

Hoppas det går bra med Teas dagis för er och att dom skärper sig.

Sköt om dig och tack för att du kommenterde :D Kramar på dig.

2010-03-04 @ 13:45:39
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker inte det är sunt tänkande att man nog ska göra abort om det är en kille. Är man inte beredd att ta emot vilket kön som helst så är man helt enkelt inte mogen för barn för könet är något man inte kan bestämma över.

Du borde nog reda ut vad den känslan bottnar i innan ni försöker skaffa barn.

2010-03-04 @ 19:35:21
Postat av: Evelina

Anonym:

Till att börja med så vet jag inte om det blev någon misstag med att du blev anonym eller ej. Men var det ett menat val så kan man ju ifrågasätta sig lite vem du är som är så feg att inte våga säga det med en identitet.

Vad känslan bottnar i kan jag redan nu säga att det med rätt stor sannolikhet har att göra med en del av dom roliga bokstavskombinationer till diagnoser som jag har, dom för med sig i mitt fall väldigt bestämda åsikter och tankar som bara är där. Att vara mogen för att skaffa barn har inget med det att göra, dock är väl det lite utav en personlig åsikt som lär kunna variera rätt friskt från person till person. Skulle det visa sig att det blev en pojk så är jag rätt säker på att jag lär inte för allt i världen vilja byta ut det lilla livet mot något eller någon annan. Med tanke på hur starka känslor jag har ( är ju ändå en riiiiiiktig känslomänniska ) så tror jag inte det är någon risk att jag kommer tycka så då om det skulle bli så. Men jag tycker just att du nämner mognad med kön är lite smått komisk om jag ska vara ärlig, det är klart inget man kan bestämma över men precis så är den känslan som jag har. Precis så är de som har rädsla för, ja exempelvis spindlar dessutom. Inget som dom bestämmer över men bara för att dom har en rädsla eller rent av fobi innebär inte det att det beror på en mindre mognad. Jag kan helt klart förstå att det låter skrämmande, men för mig är det som sagt en oerhört stark rädsla. Visserligen tror jag att den skulle försvinna om jag väl fick en son, men som jag känner just nu så är den väldigt stor. Skulle ditt svar vara att det är bara att jobba sig igenom detta så skulle jag vaaarmt rekomendera dig att läsa på om neuropsykologiska funktionshinder och det är inte lite du skulle behöva lära dig då. Men lycka till med det och trotts allt så tack för vad jag ändå antar är omtanke.

2010-03-04 @ 19:55:11
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Daniel Dae Kim

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2011-01-21 @ 11:40:29
URL: http://daniel-dae-kim.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0