Ett ljus

Tack vare träningen så ser jag faktiskt ett litet ljus när det kommer till att dansa.

Jag tycker ju det är himla roligt att dansa och jag har ju dansat chacha tidigare bland annat. Det var ju in proffitionellt eller så utan bara för att det var roligt.

Men efter olyckan så jag verkligen oroat mig för att inte kunna dansa igen men nu med träningen så vågar jag lite mer med foten och jag känner att den faktiskt skulle kunna klara av det. Nu menar jag inte precis vad som helst då det är mycket som fortfarande skulle kunna få det att smärta så att benen viker sig men foten klarar av mer än vad jag vågat tro tidigare så det är ju alltid något.

Vad jag skulle börja dansa vet jag inte riktigt, men jag tyckte chacha var väldigt roligt. Annars så har jag ju sedan jag testade på squaredancing gillat det. Dock att få med sig Per på något sådant är nog rätt lönlöst.

Gunilla lyckades visserligen få honom att dansa lite på mamma och Götes bröllopsfest, men jag vet inte om han tyckte det var så himla roligt att dansa. Det var nog roligare än vad han trodde men jag tvivlar på att jag lyckas få med honom på något sådant. Men han har ju överaskat förut så man ska väl aldrig säga aldrig.

Skulle vara lite roligt med en dans som passar bra med min överrörlighet.

Vi får se vad det blir, men jag har ju sedan några år tillbaka viljat testa på Lindyhop. För att min fot ska klara det så måste jag ju gå ner en hel del i vikt, men det är ju en sak som jag kan använda som mål.




Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med dig, det är kul med dans :) Kram

2010-03-14 @ 15:36:55
Postat av: Anonym

Sara:

Ja visst är det :D Gäller ju bara att hitta det som passar en. Kram

2010-03-15 @ 17:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0