Far far away

Idag bär det av till Jönköping för att spendera helgen där i karlns armar.
 
Det ska i ärlighetensnamn bli väldigt skönt att få komma bort en liten stund. Även om det är mycket av tiden som kommer gå åt att plugga inför måndagens fysiktenta.
 
Jönköping ja, det är en ganska fin stad får jag väl säga men jag måste erkänna att jag inte alls är speciellt förtjust i den. Eller rättare sagt, jag har inte fallit för den ännu iaf. Men den är inte riktigt min typ av stad egentligen så det är ju inte en stad jag skulle kunna trivas i. Det finns 3 städer som jag genom åren har fäst mig vid och skulle föredra att bo i/vid, dessa är..
 
Sundsvall. Mycket av sentimentala skäl då jag är uppväxt där, men det är en väldigt fin och mysig stad och jag tycker om stämningen som är där. Det är lätt att hitta i och det finns en hel del att välja på och så finns ju familjen där.
 
Karlstad. Älskar den här staden, vilket är lite komiskt då jag egentligen inte riktigt ville erkänna det i början. Men det är en stad med otrolig charm, speciellt på sommaren. Även här är det lätt att hitta, efter ett besök så kunde jag hitta de ställen jag hade varit på. Har svårt med tanken på att eventuellt flytta härifrån, trivs så sjukt bra här. Samt att det är ju här jag har större delen av mitt liv och de flesta av mina underbara vänner.
 
Malmö. Denna staden föll jag för vid första besöket, det tog lite längre tid att lära sig att hitta. Men det är tämligen logiskt det mesta och gångavstånd till så gott som allt ( beroende på hur långt ut man är dvs ). Men Möllan speciellt är jag lite kär i.
 
Karlstad <3
 
Men nu iom det med utbildning så måste jag ju börja tänka på att jag kanske måste flytta, behöver ju förvisso inte vara förevigt. Men 3 år är ändå ganska lång tid, så tanken tar emot. Helst av allt så vill jag ju bo kvar här i Karlstad.
 
Men samtidigt vet jag att jag kan ju inte skippa detta "bara" för att jag inte vill flytta, alternativet vore att starta något med foto. Dock tror jag inte att det är något jag skulle kunna livnära mig på i första taget utan att det skulle vara något som drygar ut i kassan, det finns ju trotts allt många skickliga fotografer här i Karlstad. Plus att jag i dagsläget inte vill ha det som en heltidssyssla då det är något som på senaste tiden sugit mycket energi ifrån mig ( vilket är hemskt med tanke på att det tidigare gav mig energi och ork ), dock tror jag det har mycket att göra med att det blivit att jag främst gjort gratisfotograferingar och det tär verkligen på en.
 
Men för att återgå till ämnet med städer och flytt, detta är ju något som tynger lite då jag vill ju även få flytta ihop med Niklas såsmåningom och han har ju ett jättebra jobb som för honom är perfekt och så har han ju sitt liv och vänskapskrets mestadels i Jönköping. Det är ju inget som jag vill tvinga honom ifrån heller..
 
Mycket att tänka på just nu känns det som.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0